غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

توزیع نهاده دامی در بین عشایر رشد 40 درصدی داشته است

رئیس سازمان امور عشایر ایران:

توزیع نهاده‌ دامی در بین عشایر رشد 40 درصدی را نشان می‌دهد و از 500 هزار تن در سال 1399 به 720 هزار تن در سال 1400 رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق عشایری،به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشاير ايران ، عباس پاپي‌زاده در سفر به استان اردبيل و بازديد از طرح‌هاي عشايري خلخال با بيان اينکه توزيع نهاده‌ دامي در بين عشاير رشد 40 درصدي را نشان مي‌دهد، گفت: در سال 99 حدود 500 هزار تن نهاده دامي در بين عشاير توزيع شده بود اما اين ميزان در سال 1400 حدود 720 هزار تن رسيد.

وي با اشاره به تلاش براي کسب مجوز خريد تضميني دام زنده از عشاير، افزود: سياست خريد تضميني دام عشاير از سوي سازمان امور عشايرسبب شد قيمت هر کيلوگرم دام زنده به 64 هزار تومان برسد در حالي که تا مهرماه سال 1400 قيمت هرکيلوگرم دام زنده عشاير 43 هزار تومان بود.

پاپي زاده با بيان اينکه پيگيري مجوز صادرات دام عشاير در دستور کار است، گفت: خريد دام عشاير با هدف صادرات منجر به افزايش قيمت دام زنده عشاير تا کيلويي 75 هزار تومان شده است.

رئيس سازمان امور عشاير ايران اظهار داشت: قيمت خريد هرکيلوگرم دام زنده عشاير 42 هزار تومان بود در حالي که قيمت آن در بازار بيش از اين بود و مابه التفاوت آن‌ به جيب دلال‌ها مي‌رفت که خريد دام از عشاير، منجر به کوتاه شدن دست دلالان و واسطه‌ها شد.

وي ادامه داد: افزايش قيمت خريد دام از عشاير باعث افزايش نرخ گوشت در بازار نشد و علي‌رقم متضرر شدن دولت برنامه‌ريزي‌ها اين بود تا گوشت قرمز بدون افزايش قيمت به دست مصرف‌کننده برسد و نرخ خريد دام از عشاير نيز واقعي باشد و اميدواريم خريد دام مازاد عشاير ادامه داشته باشد.

پاپي زاده گفت: 10 تا 15 ميليارد تومان اعتبار به صندوق­‌هاي اعتبارات خرد زنان عشايري اختصاص داده مي‌شود و 2.5 ميليارد تومان اعتبار نيز براي بهسازي راه‌هاي عشايري شهرستان‌هاي خلخال و کوثر در نظر گرفته شده است.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر