غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

زنان عشایری در طرح های توسعه ای مشارکت پذیری خوبی دارند

سرپرست سازمان امور عشایر ایران:

زنان عشایری در انجام طرح های توسعه ای که سازمان امور عشایر دنبال می کند، مشارکت پذیری خوبی دارند و با ایجاد صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری این امکان فراهم است تا در انجام این طرح ها مشارکت داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق عشایری به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، سیاوش احمدی میرقائد در نشست با مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: سازمان امور عشایر ایران یک دولت کوچک است که در حوزه های تامین آب، راه، انرژی و تقویت تولید در مناطق عشایری فعالیت می کند و در سایر حوزه ها مانند پوشش مخابرات، بهداشت، تامین برق و آموزش و پرورش عشایر از سایر دستگاه ها مطالبه گری می کند.

وی افزود: در سفر رئیس محترم جمهور در تیرماه به یاسوج 10 مصوبه دربارۀ عشایر داشتیم که یکی از این مصوبه ها راه اندازی 380 خانۀ بهداشت در مناطق عشایری تا سه سال آینده است این صورتی است که پیش از این 127 خانۀ بهداشت عشایری در مناطق عشایری راه اندازی شده است.

احمدی میرقائد با بیان اینکه یکی دیگر از این مصوبه های تامین 220 هزار پنل تولید برق خورشیدی تا دو سال آینده در مناطق عشایری است، گفت: پنل های خورشیدی کاربردهای زیادی در مناطق عشایری دارند و تجهیز چادرهای عشایر به پنل های خورشیدی، خدمت بزرگی به خانم های عشایر است.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه شاخص های توسعه در مناطق عشایری زیر 50 درصد است، افزود: در حوزۀ زنان در مناطق عشایری محرومیت بیشتری وجود دارد و لازم است  در حوزه های بهداشت و درمان، آموزش و توانمندسازی زنان عشایری خدمات بیشتری صورت پذیرد.

وی بیان داشت: در تبصرۀ 18 قانون بودجه سال جاری برای اولین بار نام سازمان امور عشایر ایران نیز در کنار دستگاه هایی مانند کمیتۀ امداد آمده است و جامعه عشایری نیز از اعتبارات این تبصره دارای سهم هستند.

مریم طهماسبی مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست با بیان اینکه همواره نام زنان عشایری را در تفاهم نامه ها و پروژه های اجرایی در حوزه زنان روستایی نیز تعریف می کنیم، گفت: هر پروژه ای که در حوزۀ زنان روستایی تعریف می کنیم و قابلیت اجرا در حوزۀ زنان عشایری را داشته باشد، حتماً از آن برای زنان عشایری نیز استفاده می کنیم.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر