غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به زوجین روستایی و عشایری پرداخت می شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده :

وعده اعطای تسهیلات برای اشتغال زوجین روستایی و عشایر محقق شده و این تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی صندوق عشایری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران ، انسیه خزعلی در همایش ملی روز زنان روستایی و عشایری، اظهار داشت: یکی از مشکلات زنان روستایی و عشایری در تولید، سختگیری هایی  است که برای اعطای سیب سلامت صورت می گیرد.

وی افزود: زنان روستایی و عشایری با وجود اینکه محصولات ارگانیک تولید می کنند اما نمی توانند سیب سلامت دریافت کنند و ما به دنبال رفع این مشکل در مذاکره با سازمان غذا و دارو هستیم.

خزعلی اظهار کرد: بیمه زنان روستایی و عشایری از دیگر اقداماتی است که برای حمایت از آنان در دست انجام است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: سطح سواد روستاییان و عشایر در سال های اخیر افزایش قابل ملاحظه ای یافته و مهارت آموزی های تخصصی آنان نیز در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه زنان روستایی و عشایری ظرفیت تولید یک میلیارد نهال را دارند، افزود: قراردادی با وزارت جهاد کشاورزی در طرح کاشت یک میلیارد نهال بسته ایم و با توزیع بذر و تولید توسط زنان روستایی و عشایری، به قیمت مناسبی از آنان خریداری می شود.

زنان روستایی و عشایری، دوشادوش مردان در تولید

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان نیز در این همایش گفت: 23 مهرماه مصادف با 15 اکتبر، به این دلیل روز جهانی زنان روستایی نامگذاری شده تا تاکیدی بر نقش فعال این زنان در دنیا باشد.

مریم طهماسبی افزود: زنان دوشادوش مردان در تولید حضور دارند و 50درصد فعالیت‌های کشاورزی در دنیا توسط زنان انجام می شود که این آمار در کشور ما در برخی بخش‌ها بیشتر است.

وی افزود: زنان روستایی در ایران 70درصد از فعالیت‌های حوزه دام و طیور و 80درصد از فعالیت‌های فرآوری محصولات لبنی را انجام می‌دهند و در تامین امنیت غذایی در کنار مردان حضور دارند.

هفتمین همایش ملی بزرگداشت روز زنان روستایی و عشایری با محوریت "نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایر در توسعه پایدار"  23 مهرماه مصادف با 15 اکتبر، روز جهانی زنان روستایی، با حضور مسئولان و نمایندگانی از زنان روستایی و عشایری کشور در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر