غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

تاکید بر حمایت‌های سیاسی و قانونی از توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری

مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارتخانه:
بر حمایت‌های سیاسی و قانونی از توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق عشایری به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارتخانه، امروز یکشنبه در هفتمین همایش ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی در سخنانی، ضمن بیان این مطلب، گفت: ۱۰ میلیون زن روستایی و حدود ۵۰۰ هزار زن عشایری در کشور داریم که برای دستیابی به عدالت در حوزه آموزشی و در تمام حوزه‌های انسانی که منجر به توسعه کسب و کار و بهبود معیشت می‌شود، نیاز به حمایت‌های جدی دارند.

مریم طهماسبی افزود: ما در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به عنوان یک حامی در حوزه دانش، تلاش کرده‌ایم زنان روستایی و عشایری را در بخش‌های مختلف نظیر هویت‌بخشی در مشاغل زنان، ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای، توسعه بازارها و تسهیلگری برای دسترسی به اعتبارات حمایت کنیم.

وی ادامه داد: ما قصد داریم در قالب برنامه، نقاط قوت در مناطق روستایی و عشایری را تقویت کنیم.

مشاور وزیر جهادکشاورزی در امور زنان اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد فعالیت‌های کشاورزی در جهان توسط زنان رقم می‌خورد و در ایران زنان روستایی و عشایری بیش از ۷۰ درصد فعالیت‌های حوزه دام و طیور و ۸۰ درصد فرآورده‌های محصولات لبنی را انجام می‌دهند.

وی افزود: زنان در کنار مردان نقش مهمی در تامین امنیت غذایی دارند و در عین حال در سه حوزه خدمت‌رسانی در بخش کشاورزی، نیروی کار کشاورزی با حقوق اندک و در حوزه کارآفرینی تلاش می‌کنند.

طهماسبی تصریح کرد: هنوز راه طولانی برای رسیدن به اهداف و تعالی فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری داریم.

وی در همین حال گفت: زنان نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و بخش مهمی از فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی توسط آنان شکل می‌گیرد.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر