غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

واکسیناسیون دام عشایر کاملاً رایگان است

یک مقام مسئول در سازمان دامپزشکی گفت:

واکسیناسیون دام عشایر کاملاً رایگان است و 100درصد دام‌ واجد شرایط آنان علیه بروسلوز تحت پوشش قرار می‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی صندوق عشایری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، رضا اسدی از مراقبت فعال سازمان دامپزشکی علیه بیماری بروسلوز در دام‌ عشایر خبر داد و  بیان کرد: براساس برنامه سازمان دامپزشکی تمام دام‌ واجد شرایط عشایر، باهدف ایجاد ایمنی کامل و صددرصدی، درطول سال تحت پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند و تمام واکسن‌هایی که از طریق شبکه دولتی سازمان انجام می‌شود کاملاً رایگان است.

وی گفت: سازمان دامپزشکی براساس ساختار و وظایف محوله در حوزه بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی، در قالب کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، به‌صورت مستمر و سالانه برنامه‌های مدون و هدفمندی اجرا می‌کند.

اسدی افزود: این برنامه‌ها از جمله اقدامات کنترلی در دام‌ عشایر علیه بیماری بروسلوز و کنترل و پیشگیری و مبارزه با این بیماری است و تمام دام‌ سنگین و سبک عشایر که واجد شرایط  باشند تحت برنامه واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز قرار می‌گیرند.

سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی ادامه داد: از سوی دیگر سیستم مراقبت و پایش برای کلیه بیماری‌های دامی از جمله بیماری بروسلوز از طریق حضور میدانی کارشناسان خبره دامپزشکی و تست‌های تشخیصی، عملیاتی می‌شود و هدف نهایی از این اقدامات کاهش و پیشگیری و کنترل بیماری بروسلوز است.

وی به برنامه‌های سازمان دامپزشکی در استان‌های عشایری کشور اشاره کرد و گفت: براساس واکسیناسیون و کاهش میزان کانون‌های تب مالت، درحال حاضر شیوع گسترده یا اپیدمیک در ارتباط با بیماری بروسلوز در دام عشایر وجود ندارد و شیوع این بیماری به کانون‌های انفرادی محدود شده و به محض شناسایی کانون، تمام دام‌ اطراف تا شعاع مشخصی علیه این بیماری واکسینه می‌شوند.

اسدی به تمام دامداران و عشایر کشور توصیه کرد کلیه اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای را در مورد دام‌ خود رعایت کنند.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر