غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

استعداد در مدارس عشایری هست ولی امکانات نیست

نبود امکانات آموزشی، عدم تطابق محتواهای درسی با زندگی عشایر و عدم دسترسی به شبکه های اجتماعی از جمله مشکلات داش آموزان با استعداد عشایری در فرایند تحصیل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، امروزه با پیشرفت علم و فناوری و تغییر رویکردهای علمی، تحصیل با امکانات مورد نیاز برای دانش آموزان فراهم شده، اما امکانات و الزامات حداقلی برای تحصیل در برخی از مدارس عشایری به سختی فراهم می شود و دانش آموزان عشایری با مشقت زیاد تحصیل می کنند. یکی از این مدارس نیمه سیار، دبستان "شهید محمد نادری" در نورآباد فارس است.

مدیر دبستان "شهید محمد نادری" در این خصوص اظهار می دارد: از مشکلات عمده این مدرسه نبود ایزوگام سقف کلاس ها است که در روزهای بارانی در کلاس ها باران می‌بارد و غیرقابل استفاده می شوند و دانش آموزان نمی توانند در کلاس حضور پیدا کنند.

گوجلو می گوید: دانش آموزان این مدرسه بسیار مستعد و با روحیه پرسشگری مثال زدنی و با شور و اشتیاق در کلاس درس حاضر می شوند و بدون توجه به کمبود امکانات و محرومیت از برخی لوازم آموزشی، مشتاقانه  کسب علم و دانش می کنند و اظهار امیدواری می کند با رسیدگی مسوولین مربوطه، وضعیت مدارس عشایری بهبود پیدا کند و دانش آموزان با امکانات بهتری در این مدارس به تحصیل بپردازند.

تحصیل به صورت سیار و نیمه سیار

راهبر عشایری منطقه نورآباد نیز می گوید: مدارسی که زیر نظر آموزش و پرورش عشایر سیار فعالیت می کنند دو نوع هستند؛ نوع اول مدارس نیمه سیار است که در مهرماه و با آغاز سال تحصیلی شروع و تا پایان سال ادامه می‌یابد و نوع دوم مدارس سیار هستند که با آغاز سال تحصیلی فعالیت خود را شروع می کنند اما با آغاز سال جدید و با توجه کوچ عشایر، کلاس ها، دانش آموزان و آموزگاران به منطقه جدید نقل مکان می کنند.

فرهادی می افزاید: در این منطقه ۲۰مدرسه وجود دارد که ۲۳کلاس دارند و دانش آموزان آنها با توجه به شیوه زندگی عشایری در کلاس های درس حاضر می شوند.

وی ادامه می دهد: کوچ مداوم، نبود امکانات اولیه آموزشی، عدم تطابق محتواهای کتب درسی با نوع زندگی عشایر، عدم دسترسی به شبکه های اجتماعی و به‌روز نبودن برخی از آموزگاران، از جمله مشکلات داش آموزان با استعداد عشایری در فرایند تحصیل است.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر