غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

دومیلیون و 700 هزار نفر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر:

از ۳۰میلیون نفر جامعه هدف، دومیلیون و 700هزار نفر عضو صندوق هستند و ۱۸۴هزار خانوار مستمری دریافت می‌کنند.

 به گزارش روابط عمومی صندوق عشایری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، بیت الله برقراری در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بر اساس اصل ۲۹قانون اساسی شکل گرفته و در این اصل بر بیمه همگانی تاکید شده و دولت مکلف به فراهم کردن آن برای آحاد جامعه است.

وی افزود: این صندوق در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد تا روستاییان و کشاورزان و عشایر به صورت اختیاری تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

برقراری با اشاره به سهم بیمه شدگان و دولت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، گفت: در اصل کارفرمای این قشر دولت است و خدماتی هم ارائه می‌دهد تا اگر در آینده فرد از کار افتاده شد یا فوت کرد، بازماندگان بتوانند مبلغ مناسبی را داشته باشد.

افراد ۱8 تا ۵۰سال مشمول این بیمه می شوند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بیان کرد: از حدود ۳۰میلیون نفر جامعه هدف و با توجه به اینکه طبق قانون، افراد از ۱۸ تا ۵۰سال مشمول این بیمه خواهند شد، هم اکنون دومیلیون و 700هزار نفر عضو این صندوق هنستند.

وی با اشاره به اینکه هر کسی که در مناطق روستایی و عشایری زندگی می‌کند یا کشاورز است از سن ۱۸ تا ۵۰سالگی می تواند با مراجعه به صندوق، تحت پوشش بیمه قرار بگیرد، افزود: سوابق بیمه شدگان این صندوق قابل انتقال به بیمه های دیگر، به عنوان مثال بیمه تامین اجتماعی، است و کسی هم که بیمه تامین اجتماعی دارد، می تواند سوابق خود را به این صندوق انتقال دهد؛ البته باید مابه التفاوت آن را را پرداخت کند که خود این یک مزیت به شمار می رود.

سن بازنشستگی در صندوق ۶۵سال است

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر سن بازنشستگی این صندوق را ۶۵سال عنوان کرد و اظهار داشت: اگر کسی در سن ۵۰سالگی بخواهد عضو صندوق شود، در سن ۶۵سالگی با ۱۵سال سابقه بازنشسته می شود و کسانی که از دوران جوانی در این صندوق بیمه می شوند به تناسب سنشان سنوات بیشتری دریافت می کنند.

برقراری با بیان اینکه در کشور مناطقی داریم که حتی فرد نمی‌تواند سطح1 بیمه را هم برای خودش تهیه کند و به طور کلی بیمه در سبد زندگی وی نیست، افزود: کسی که درآمد بیشتری دارد در سطح بالاتری قرار می‌گیرد و کسی که درآمد کمتری دارد در سطوح ۱یا ۲و ۳ قرار می‌گیرد.

وی گفت: برای بازنشستگان صندوق، بیمه تکمیلی هم فراهم کرده ایم و این بیمه  هم اکنون در سه استان همدان، آذربایجان شرقی و اصفهان آغاز شده است.

184هزار خانوار روستایی و عشایری مستمری دریافت می کنند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همچنین از دریافت مستمری ۱۸۴هزار خانوار بازنشسته این صندوق خبر داد و گفت: از این تعداد، برخی ایام بازنشستگی را سپری می کنند، برخی فوت کرده و بازماندگان مستمری می گیرند و برخی نیز از کار افتاده هستند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم افزایش حقوق بازنشستگان اتفاق افتاده که در طول سال های گذشته بی سابقه است، گفت: امسال حقوق بازنشستگان این صندوق را ۲۵درصد افزایش داده ایم و سال گذشته نیز ۴۳درصد افزایش پیدا کرده بود.

به گفته برقراری، ۱۸۰۰ کارگزاری بیمه روستائیان و عشایر در سراسر کشور با تنوع پراکندگی و موقعیت جغرافیایی فعال هستند تا تمام آحاد مشمول بتوانند به سهولت دسترسی داشته باشند.

صندوق بیمه روستاییان و عشایر ۲۵همت از دولت طلبکار است

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در بخش دیگری اتز سخنانش، مطالبات صندوق از دولت را حدود ۲۵همت اعلام کرد و گفت: براساس حسابرسی ها، تا سال ۱۴۰۱، حدود ۱۵همت از دولت طلب داشتیم و دلیل آن هم این است که دولت های قبل حق بیمه شدگان یعنی سهم قانونی خود را پرداخت نکرده اند.

وی افزود: دولت سیزدهم نسبت به دولت های قبل به موضوع توجه بیشتری داشته اما کامل نیست و پیگیری می کنیم تا دولت سهم قانونی خود و مطالبات قبل که انباشته شده را پرداخت کند.

بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری دارای ۳فرزند و بیشتر

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار کرد: مادران غیرشاغل روستایی و عشایری که ۳فرزند و بیشتر دارند، بدون پرداخت حق بیمه، تحت پوشش رایگان صندوق قرار می گیرند.

برقراری افزود: طبق این ماده قانونی، کسی که درحین بیمه پردازی، فرزند چهارم یا پنجم به دنیا بیاورد، به تعداد هر فرزند، 2سال به سنواتش افزوده می شود.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر