غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

تولید قراردادی دام باید هرچه سریعتر در میان عشایر عملیاتی شود

وزیر جهاد کشاورزی بر عملیاتی شدن هرچه سریع تر تولید قراردادی دام و توزیع نهاده دامی مدت دار در بین عشایر تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق عشایری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، محمدعلی نیکبخت باحضور در سازمان امور عشایر ایران در نشست با رئیس و مدیران این سازمان در سالن کوچ، اظهار داشت: راه نجات کشور تأمین کالا و تأمین بازار و روزی مردم است و این در صورتی اتفاق خواهد افتاد که موانع را برداریم و تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم تا کار تولید به درستی انجام شود و در هر کجا با روحیۀ جهادی وارد شده ایم، خیلی از موانع برداشته شده است.

وی ابراز داشت: از سازمان امور عشایر ایران رضایت کامل دارم و افراد جهادی و سالم در این سازمان برای عشایر زحمت می کشند که زیبندۀ نام جهاد و جهاد سازندگی است و امیدوارم این روحیه در تمام وزارتخانه تسری پیدا کند.

نیکبخت افزود: در جامعۀ عشایری هم مثل سازمان امور عشایر فساد و رانت و انحصار وجود ندارد و یک مجموعه سالم با روحیۀ جهادی هستند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره با اینکه عشایر تولیدکنندگانی هستند که کم ترین توقع و هزینه را برای نظام و کشور دارند، گفت: امروز سوخت رسانی، گاز رسانی و توزیع پنل تولید برق خورشیدی در مناطق عشایری انجام می شود که پیش از این نبود، البته این خدمات در حد حداقل ها است و جامعه عشایری از امکاناتی که مردم شهر و روستاییان دارند، برخورداری کمتری دارند.

 عشایر در شرایط سخت، کار تولیدی انجام می دهند

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: عشایر جامعه ای پاکدست و زحمتکش هستند که در شرایط سخت، کار تولیدی انجام می دهند و افتخار ما این است که نوکری آنها را می کنیم.

وی با اشاره به نمایشگاه برگزار شده در مصلی تهران در مهرماه سال جاری با حضور عشایر و روستاییان کشور، گفت: باید نمایشگاه هایی از این دست برای عرضۀ مستقیمِ محصولات عشایر بیشتر برگزار شود و ما هم کمک می کنیم با تعامل با شهرداری، نمایشگاه های دائمی برای عرضه تولیدات عشایر راه اندازی شود.

 عملیاتی شدن هرچه سریعتر تولید قراردادی در میان عشایر

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به توانمندی های تشکل های عشایری، گفت: باید هرچه سریعتر تأمین نهاده دامی و تولید قراردادی دام در میان عشایر عملیاتی شود و این به نفع عشایر است که نهاده دامی مدت دار به آنها داده شود.

وی گفت: تشکل های عشایری هم از نظر شکلی و هم محتوایی موفق و منسجم تر از سایر تشکل ها هستند و رانت و فساد و انحصار در تعاونی های عشایری وجود ندارد.

نیکبخت تاکید کرد: تشکل ها و تعاونی های عشایری باید از نگاه خدمت رسانی به عشایر، به سمت نگاه تولیدی سوق پیدا کنند و در تولید در مناطق عشایری نقش آفرین و موثر باشند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم تا دلال ها دام عشایر را با قیمت ارزان بخرند، گفت: اتحادیه های عشایری اگر دام عشایر را خریداری کنند، واسطه ها حذف می شوند.

وی افزود: تشکل های عشایری باید فروشگاه عرضه مستقیم گوشت دام عشایر داشته باشند و این موضوع را با جدیت پیگیری کنند و سازمان امور عشایر نیز توجه ویژه ای به این تشکل داشته باشد.

نیکبخت بیان کرد: تکریم ارباب رجوع بسیار مهم است و سازمان امور عشایر باید بیشتر از سایر دستگاه ها در این زمینه حساس باشد چراکه به قشری محروم خدمت می کند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پشتیبانی و حمایت لازم را از سازمان امور عشایر انجام می دهیم، برای آقای نادری در عهده داری مسئولیت سازمان آرزوی موفقیت کرد و اظهار امیدواری کرد کارها با همدلی و همکاری انجام شود.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر