غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

1200 نوروزگاه در کشور برای عرضه مستقیم تولیدات عشایر دایر شده است

رئیس سازمان امور عشایر ایران از راه اندازی 1200 نوروزگاه عشایری در سراسر کشور برای نمایش توانمندی ها و عرضه مستقیم تولیدات عشایر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی صندوق عشایری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، شایان نادری در بازدید از نوروزگاه های عشایر در یاسوج، اظهار داشت: امسال بیش از 1200 نوروزگاه عشایری با اولویت فاصله های 30 تا 60 کیلومتری شهرهای مختلف کشور راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس گزارش های پلیس، بخش اعظمی از تصادفات در ایام نوروز در سال های گذشته، در فواصل 30 تا 60 کیلومتری شهرها اتفاق افتاده، افزود: با برپایی این سیاه چادرها هم مکانی برای استراحت مسافران نوروزی تدارک دیده ایم و هم تعاونی های عشایری محصولات عشایر را به نمایش می گذارند و مسافران با ظرفیت های عشایر کشور آشنا می شوند.

نادری ادامه داد: در این نوروزگاه ها تولیدات عشایر در معرض دید قرار گرفته و عشایر با فروش محصولات خود از نظر اقتصادی تقویت می شوند.

عرضه مستقیم تولیدات عشایر برای حذف دلال ها راهبرد سال 1403

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: یکی از راهبردهای ما برای سال 1403 این هست که عشایر بتوانند محصولات خود را به صورت مستمر و مستقیم در معرض فروش قرار دهند و از نظر فروش تولیدات خود مشکلی نداشته باشند.

وی ابراز داشت: عشایر در تولید گوشت قرمز، صنایع دستی، گیاهان داروئی و گردشگری ظرفیت های خوبی دارند ولی مشکلی که وجود دارد این است که نمی توانند محصولات خود را به صورت مستقیم به فروش برسانند.

نادری با بیان اینکه دلال ها محصولات عشایر را با قیمت پایین خریداری و با قیمت بالا به فروش می رسانند، افزود: با عرضه مستقیم محصولات توسط خود عشایر، تولیدات عشایر با قیمت مناسب تری خرید و فروش می شوند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "رونق تولید و مشارکت مردمی"، گفت: چهار راهبردی که سازمان امور عشایر در سال 1403 در راستای شعار سال در دستور کار داده، تولید و عرضه مستقیم گوشت قرمز توسط عشایر، توسعه گردشگری، توسعه صنایع دستی و استفاده از ظرفیت گیاهان داروئی در مناطق عشایری است.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر