غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

تامین یک و نیم میلیون تن نهاده‌های دامی برای مصرف داخلی

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، از تامین یک و نیم میلیون تن نهاده‌های دامی و ذرت برای مصرف صنایع دام و طیور کشور خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني صندوق عشایری به نقل از روابط ععمومی وزارت جهاد کشاورزي،عباس عسکرزاده در گفتگويي در خصوص اقدام دولت براي تامين نهاده‌ها و کالاهاي اساسي مورد نياز  گفت: يک و ميليون تن انواع نهاده‌هاي دامي براي برطرف کردن نياز خوراک دامداري‌ها و طيور با تخصيص 3 ميليارد دلار ارز خريداري و تا پايان ارديبهشت در سامانه بازارگاه بارگذاري مي‌شود.

وي افزود: فروردين ماه نيز 700 هزار تن ذرت در سيستم بازرگاه بارگذاري کرده بوديم که به متقاضيان تحويل داده شد.
معاون توسعه بازرگاني وزارت جهاد کشاورزي با اشاره به نوسانات اخير در حوزه نهاده‌هاي دامي بيان داشت: خشکسالي در کشور و همچنين بروز جنگ بين اوکراين و روسيه که از توليد کنندگان ذرت و نهاده هاي دامي هستند موجب شد تا نظم و نظام توليد و تامين کالاهاي اساسي به چالش کشيده شود و ما را مجبور به اتخاذ سياست‌ها و برنامه‌ريزي ديگري درباره تامين نياز کشور کرد.


وي تصريح کرد: با توجه به مشکلاتي که در حوزه تامين نهاده‌هاي دامي به وجود آمد و بعد از آن مشکلات کشتي‌راني که اخيرا در درياي سياه وجود داشت ما را بر آن داشت تا با همکاري نهادهاي مختلف کشور چون گمرک، سازمان بنادر و کشتي‌راني، وزارت صمت و جهاد کشاورزي بتوانيم بر مشکلات فائق آييم و نيازهاي کشور را به کالاهاي اساسي تامين و وارد کنيم.


عسکرزاده با تاکيد بر اين که هيچ اقلام اساسي در کشور افزايش قيمت نخواهد داشت، گفت: با تاکيد معاون رئيس جمهور و وزير جهاد کشاورزي هيچ کالايي از کالاهاي اساسي و نهاده‌هاي دامي يک ريال افزايش قيمت نبايد داشته باشد و فعلا براساس قيمت‌هاي شهريور 1400 کالاها و نهاده‌ها در اختيار مردم قرار مي‌گيرد.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر