غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

گردهمایی با حضور جناب آقای دکتر میزبان و نمایندگان تشکل های عشایری کشور

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران:

هنر ما در شرایط کنونی شناسایی تولیدکنندگان عشایری، خوشه سازی و مدیریت این شبکه ها با همکاری تعاونی های عشایری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق عشایری،روز یکشنبه مورخ 1401/12/07 جلسه ای با حضور جناب آقای دکتر میزبان معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران ،جناب آقای مهندس بیات مدیرکل دفتر امور تعاونی ها و نظام های بهره برداری سازمان امور عشایر و نمایندگان تشکل های عشایری سراسر کشور در سالن جلسات شهید سلیمانی سازمان برگزار گردید.
در این گردهمایی دکتر میزبان بر ارکان اصلی طرح تنوع بخشی(اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز،پرواربندی،صنایع دستی، توسعه گردشگری، کشت،فرآوری و عرضه گیاهان دارویی)تأکید نمودند.
وی افزود: اولین گام ما شناسایی افرادی است که ظرفیت، توانایی و علاقه مندی به کار را دارند و باید این فرصت را ایجاد کنیم که عشایر (بخصوص بانوان ) را به صورت هدفمند وارد تولید کنیم.
معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران با اشاره به طرح های ایجاد تنوع در اشتغال و تولید عشایر، گفت: برای اجرای این طرح ها لازم است خوشه سازی شود و اعضای خوشه ها حتما باید عشایر کوچنده باشند،البته سرخوشه ها می توانند از غیر عشایر در راستای اهداف اجرای طرح ها باشند.
وی با اشاره به اینکه صنایع دستی در سیستان و بلوچستان تنوع زیادی دارد که ظرفیت بسیار خوبی برای افزایش درآمد عشایر می باشد، گفت: تعاونی های عشایری باید در تامین نیازهای عشایر در تولید صنایع دستی و بازارسانی و عرضه آن کمک کنند.
همچنین وی عنوان نمود: امور عشایر استانها باید با مراجعه به دستگاه های مربوطه در حوزه های صنایع دستی، گردشگری و گیاهان دارویی مطالبه گری کنند و محور اصلی پیشبرد این طرح ها را پیگیری کنند.
در پایان وی اظهار امیدواری کرد تعاونی های عشایری عامل اجرای سیاست ها و برنامه های سازمان امور عشایر برای ارائه خدمات بیشتر به عشایر باشند.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر