غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

ضرغامی: چادرهای عشایر نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده ای در نوروز داشتند

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: براساس ‌گزارش پلیس‌راهور، چادرهای عشایر در نوروز، نقش مهمی در رفع خستگی مردم و کاهش تصادفات جاده ای داشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی صندوق عشایری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: 764 چادر عشایری با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی در نوروز امسال برپا شد که 30درصد افزایش داشته و این از سیاست های جدید وزارتخانه است.

سیدعزت الله ضرغامی بیان داشت: بسیاری از تصادفات به علت خستگی راننده ها در جاده ها صورت می گیرد و چادرهای عشایر که هم سوغات و خوراکی های سنتی و بومی عرضه می کنند و هم فعالیت های شاد و موسیقی دارند و فرهنگ ناملموس را تقویت می کنند، بر اساس گزارش پلیس راهور نقش مهمی در رفع خستگی مردم دارند.

وی افزود: مردم به خصوص وقتی به 20 و 30 کیلومتری شهرها که آمار تصادفات بالاتر است، می رسند و چادرهای عشایر را می بینند، توقف و استراحت می کنند و از موسیقی و سایر سرگرمی ها در این چادرها استفاده می کنند که در کاهش تصادفات جاده ای بسیار موثر است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه 764 چادر در نوروز امسال برپا شد، گفت: استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و فارس بیشترین چادرهای عشایر را راه اندازی و مردم از آنها استفاده کردند.

گفتنی است، براساس گزارش های پلیس، 60درصد تصادفات جاده ای در 30کیلومتری ورودی شهرها به دلیل خستگی راننده ها اتفاق می افتد و چادرها و نوروزگاه های عشایری در طرح 30 - 60 نقش زیادی در توقف و استراحت راننده ها و کاهش تصادفات دارند.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر