غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

اعتبارات حوزه عشایر در سال آینده تا چند برابر افزایش می یابد

رئیس سازمان امور عشایر ایران : با تعامل دولت و مجلس اعتبارات حوزه عشایر در سال آینده تا چند برابر افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، عباس پاپی زاده روز چهارشنبه 20 بهمن ماه در مراسم جشن دهه فجر در جمع عشایر "قلعه رزه" شهرستان پلدختر در استان لرستان با اشاره به برگزاری جلساتی برای تعامل با نمایندگان مجلس برای افزایش اعتبارات حوزه عشایر، گفت: با تعامل دولت و مجلس اعتبارات بسیار متفاوتی برای سال آینده برای بخش های آب، راه و آرد عشایر پیش بینی شده و این اعتبارات نسبت به سال های قبل تا چند برابر افزایش می یابد.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای تامین نهاده دامی عشایر، اظهار داشت: مشکلاتی در خصوص تامین ارز نهاده دامی وجود داشت که با دستور مستقیم رئیس جمهور و پیگیری وزیر جهاد کشاورزی این مشکلات برطرف و تا هفته آینده نهاده مورد نیاز را در اختیار عشایر قرار می دهیم.

پاپی زاده گفت: ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور را عشایر تولید می کنند که اگر این تولیدات نبود مجبور بودیم برای واردات گوشت ارز بیشتری از کشور خارج کنیم و مشکلات بیشتری ایجاد می شد.

 
*سرانه ماهانه آرد عشایر باید افزایش یابد

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه سرانه ماهانه مصرف آرد هر فرد عشایری ۱۲ کیلو و ۲۰۰ گرم است، افزود: این میزان بیش از سرانه مردم شهر و روستا است اما بازهم باید افزایش یابد و افرادی که این میزان را تحویل نگرفته اند باید از طریق اتحادیه و تعاونی های عشایری اقدام کنند.

وی با اشاره به مشکلات جامعه عشایری، گفت: ظرفیتی به نام شوراهای عشایری وجود دارد که طی هفته های آینده مقدمات تشکیل این شوراها به مانند شوراهای شهر و روستا ایجاد می شود تا مطالبات و مشکلات این قشر در جلسات با مسئولان پیگیری شود.

پاپی زاده بیان داشت: باتوجه به اینکه مرکز آمار ایران مرجع  رسمی آمار جمعیت کشور است رایزنی هایی با این نهاد برای بروزرسانی آمار جمعیتی عشایر صورت گرفته و توافقاتی در حال انجام است تا صدور دفترچه های عشایری افزایش یابد.

 
*آمادگی خرید دام زنده عشایر تا هر کیلوگرم ۷۰ هزار تومان وجود دارد

رئیس سازمان امور عشایر ایران مهمترین موضوع حوزه عشایر را تکمیل زنجیره تولید عنوان کرد و گفت: شهریور ماه گذشته قیمت دام زنده در مناطق عشایری به کمتر از ۵۰ هزار تومان در هر کیلوگرم رسید که دولت برای جلوگیری از ضرر و زیان عشایر، خرید تضمینی با نرخ هر کیلوگرم ۶۲ هزار تومان را در دستور کار قرار داد و اکنون نیز آمادگی خرید دام زنده عشایر تا هرکیلوگرم ۷۰ هزار تومان وجود دارد.

وی افزود: ایجاد شبکه میادین عرضه دام عشایر در دستور کار سازمان قرار دارد تا علاوه بر تامین نیاز داخلی، از این طریق صادرات دام نیز با نظارت دولت و قیمت مصوب به خوبی محقق شود.

پاپی زاده با بیان اینکه امسال برای نخستین بار مجوز صادرات دام عشایر به تشکل های عشایری داده شد، گفت: با این اقدام به جای اینکه برخی افراد خاص از رانت استفاده کنند و سود صادارات دام نصیب عشایر نشود، هم قیمت ها رعایت می شود هم سود صادرات عاید تشکلها و اتحادیه های عشایری می شود که در موارد مختلفی از جمله تهیه علوفه دامی ارزان قیمت برای عشایر تاثیرگذار است.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر