غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

امسال ۸۰۰ هزار تن نهاده دامی در مناطق عشایری توزیع شده است

مدیرکل امور تعاونی‌های سازمان امور عشایر ایران :

امسال بیش از ۸۰۰ هزار تن نهاده دامی در مناطق عشایری توزیع شده که تنها تامین کننده 15 درصد نیاز جامعه عشایری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از روابط عمومی امور عشایر استان تهران، رضا بیات در چهارمین نشست قرارگاه امنیت غذایی امور عشایر تهران، اظهار داشت: بیشترین فعالیت عشایر در حوزه دامپروری و تولید گوشت قرمز است و بیشترین مشکل این جامعه نیز در تامین نهاده دامی است که تلاش می کنیم با تامین نهاده دامی مورد نیاز آنان موجب رونق تولید در مناطق عشایری شویم.

وی افزود: بخش زیادی از اقلام مورد نیاز عشایر توسط خود آنان تامین می شود و دولت تلاش می کند با کاهش هزینه های تولید از این جامعه تولید کننده حمایت کند.

بیات با اشاره به فعالیت های تولیدی زنان عشایری گفت: در حال حاضر ۴۲۴ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری در سراسر کشور فعالیت می کنند و حدود ۳۰ هزار نفر از زنان عشایری عضو این صندوق‌ها هستند.

مدیرکل امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر ایران افزود: این زنان در حوزه های دامپروری، پرورش مرغ بومی و قارچ، تولید گیاهان دارویی، مواد لبنی و تولید صنایع دستی و قالی و قالیچه فعالیت می‌کنند.

وی ابراز داشت: برای حمایت و توانمندسازی این صندوق‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات اختصاص داده ایم که در یک پروسه چهار ساله پس از تاسیس و با توجه به فعالیت‌های صندوق پرداخت می‌شود.

بیات گفت: توانمندسازی این بخش از طریق توسعه برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مشارکتی به منظور ایفای نقش موثرتر زنان عشایری در بخش کشاورزی و صنایع دستی صورت می گیرد.

 

عشایر تهران سالانه ۳۰ هزار تن نهاده دامی نیاز دارند

مدیر امور عشایر استان تهران نیز در این نشست با اشاره به اینکه امسال مدیریت مناسبی از سوی سازمان امور عشایر و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برای تامین نهاده دامی دولتی عشایر تهران انجام شد، گفت: عشایر استان تهران سالانه بیش از ۳۰ هزار تن نهاده دامی نیاز دارند که امسال حدود ۲۰ درصد این میزان با نرخ دولتی در اختیار عشایر قرار گرفت.

فرشید ذبیحی همچنین از تفاهم نامه همکاری امور عشایر تهران با سازمان میادین شهرداری تهران برای عرضه محصولات عشایری در حوزه دام زنده خبر داد و گفت: مدیریت جدید سازمان میادین شهرداری تهران که در سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همواره از تولیدات عشایری حمایت کرده در تلاش است با واگذاری چند غرفه عرضه دام زنده ویژه عشایر بتواند از تولیدات دامی این جامعه تولید کننده حمایت کند.

وی افزود: در روزهای عرفه و عیدقربان در سه جایگاه ثابت عرضه دام زنده سازمان میادین شهرداری تهران نسبت به ذبح دام اقدام کرد و تلاش داریم این عرضه در شهر تهران به صورت دائمی انجام شود.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر