غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

امسال عشایر به صورت متمرکز در مراسم اربعین حسینی مشارکت می کنند

سرپرست سازمان امور عشایر ایران:

امسال عشایر کشور به صورت متمرکز در مراسم اربعین حسینی از طریق مرز مهران مشارکت می کنند.

به گزارش روابط عمومی صندوق عشایری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، سیاوش احمدی میرقائد در کمیته اربعین سازمان امور عشایر که با حضور مدیران ستادی و استانی امور عشایر کشور در سالن کوچ برگزار شد، با اشاره به اینکه جامعه عشایری همواره ولایتمدار و ارادتمند امام حسین (ع) بوده اند، اظهار داشت: امسال عشایر کشور به صورت متمرکز در اربعین حسینی در مرز مهران مشارکت می کنند و حضور پررنگی در این مراسم خواهند داشت.

وی افزود: این کار با همکاری سازمان امور عشایر ایران و تشکل های عشایری و مشارکت مردمی خود عشایر انجام می شود و موکبی که در مرز ایلام به نام شهدای عشایر برپا می شود یک موکب ملی است که امور عشایر تمام استان های کشور در برپایی آن مشارکت خواهند داشت.

احمدی میرقائد بیان داشت: مدیران استانی باید تمام توان خود را برای ارائه خدمات به عشایر بکار بگیرند تا هیچگونه خللی در ارائه خدمات به عشایر بوجود نیاید.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این سفر مصوبات بسیار خوبی در حوزه عشایر داشت که با اجرایی شدن آنها اقدامات تاثیرگذاری برای جامعه عشایری انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: خرید تضمینی و قراردادی محصولات عشایر، تامین زمین برای راه اندازی میادین عرضه و فروش دام عشایر، توزیع 220 هزار پنل تولید برق خورشیدی در بین عشایر تا دو سال آینده و راه اندازی 380 خانه بهداشت در مناطق عشایری ظرف سه سال آینده از مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

احمدی میرقائد گفت: احداث سرپناه ایمن برای عشایر از راهبردهای اصلی سازمان امور عشایر است و  70 هزار سرپناه ایمن طی سه سال آینده برای عشایر احداث می شود تا رفاه بیشتری برای خانوارهای عشایری فراهم شود.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران با اشاره به چهار طرح محوری سازمان برای تنوع بخشی به اشتغال و درآمد عشایر، گفت: این چهار طرح باید با جدیت تمام از سوی امور عشایر استانها پیگیری شود ضمن اینکه خوشه سازی در این زمینه دارای اهمیت راهبردی است.

وی با اشاره به اشکالاتی که در سرشماری عشایر وجود دارد، تاکید کرد باید پیگیری کنیم تا این اشکلات برطرف و آمار عشایر بروزسانی شود.

احمدی میرقائد همچنین به در پیش بودن هفته دولت اشاره کرد و گفت: لازم است در این هفته اقدامات و خدمات ارائه شده به عشایر به نحو مطلوبی انعکاس داده شود و در این زمینه باید حداکثر استفاده را از ظرفیت رسانه ها ببریم.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر