غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

بهره برداری از ۲۱۰ پروژه عمرانی و خدماتی در مناطق عشایری در هفته دولت

سرپرست سازمان امور عشایر ایران از افتتاح و بهره برداری از ۲۱۰ پروژه عمرانی و خدماتی در مناطق عشایری کشور در هفته دولت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی صندوق عشایری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: در هفته دولت ۲۱۰ پروژه عمرانی و خدماتی در مناطق عشایری کشور افتتاح و مورد بهره برداری عشایر قرار می گیرد.

سیاوش احمدی میرقائد افزود: برای اجرای این پروژه ها بیش از ۲۲۰میلیارد تومان هزینه شده و بیش از 14 هزار خانوار عشایری از مزایای این پروژه ها بهره مند می شوند.

وی گفت:  38 درصد مراتع کشور در اختیار عشایر است و 50 درصد علوفه مورد نیاز آنان از طریق مرتع تامین می شود.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران خاطرنشان کرد: با تعادلی که بین قیمت نهاده‌های دامی و گوشت تولیدی عشایر ایجاد شده، مشکل قابل توجه ای برای تامین نهاده دامی عشایر وجود ندارد.

احمدی میرقائد با اشاره به حمایت وزارت جهاد کشاورزی از عشایر با تولید قرادادی، بیان داشت: وزارت جهاد کشاورزی در قالب تولید قراردادی و با در اختیار قرار دادن نهاده دامی ارزان قیمت و یا مدت دار از عشایر حمایت می کند و بدین ترتیب عشایر می توانند در پایان دوره 4 یا 5 ماهه، دام پرواری خود را به بازار عرضه کنند.

وی افزود: در تولید قراردادی، مشکل تامین منابع مالی که عشایر همیشه با آن مواجه هستند و مجبور به فروش زودتر از موعد دام خود می شوند برطرف و با نگهداری و پرواربندی دام، میزان تولید گوشت قرمز توسط عشایر دو برابر می شود.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر