غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

افزایش ۲۰درصدی مستمری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از ابلاغ مصوبه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در خصوص افزایش ۲۰درصدی مستمری در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق عشایری به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران ، بیت‌اله برقراری اظهار داشت: براساس اساسنامه، صندوق مکلف است سالیانه مستمری مستمری‌بگیران را مطابق با مصوبات هیات وزیران بعد از محاسبات بیمه‌ای افزایش دهد و این افزایش مستمری مشمول کسانی است که تا پایان سال ۱۴۰۱احکام مستمری آنها صادر شده است.

وی درباره روند قانونی افزایش مستمری کشاورزان، روستائیان و عشایر، توضیح داد: در ابتدا تیم اجرایی صندوق پیشنهاد خود را برابر با ضوابط و مقررات به هیات مدیره ارائه می‌دهند و پس از تصویب آن توسط هیات مدیره، در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه، مطرح و پس از تصویب اجرایی می‌شود.

بی قراری افزود: برهمین اساس حدود ۱۰روز گذشته مصوبه هیات امنا در خصوص افزایش ۲۰درصدی مستمری در سال ۱۴۰۲ با حمایت‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یادآور شد: پس از ابلاغیه، این میزان افزایش در احکام مستمری مستمری‌بگیران اعمال شد به گونه‌ای که روز چهارشنبه (۲۵مردادماه) مستمری‌بگیران صندوق معوقات ۵ماهه افزایش ۲۰درصدی سال ۱۴۰۲ را به همراه مستمری مردادماه دریافت کردند.

وی بیان داشت: در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، هشت سطح درآمدی تعریف شده که بیمه شدگان متناسب با آن و حق بیمه‌های واریزی، از مستمری صندوق بهره‌مند می‌شوند.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر