غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

از نصب پنل‌های خورشیدی تا رشد ۱۲۰درصدی در بهره‌وری دام

سرپرست سازمان امور عشایر ایران :

سعی داریم از فناوری در راستای افزایش بهره‌وری دام استفاده و زیرساخت های لازم برای کاربرد پنل‌های خورشیدی را برای عشایر فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق عشایری به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، سیاوش احمدی میرقائد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه جامعه عشایری متأثر از تغییر و تحولات اقتصادی‌، اجتماعی و تکنولوژی و استفاده از فناوری در عصر حاضر هستند، گفت: میزان پوشش و استفاده از تلفن همراه جزء بالاترین استفاده‌ها در سطح کشور است اما بخشی از مناطق عشایری تحت پوشش شبکه قار ندارند.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال برطرف کردن این مشکل است، اظهار کرد: هزار نقطه دارای مشکل در مناطق عشایری باقی مانده است و به دنبال برطرف کردن آنها هستیم تا تمام مناطق عشایری تحت پوشش تلفن همراه قرار بگیرند.

احمدی میرقائد با اشاره به کارکرد پنل‌های خورشیدی بیان کرد: در حال حاضر ۳۰هزار از ۲۵۱هزار خانوار عشایری دارای پنل خورشیدی هستند.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: رئیس‌جمهور به تازگی مصوبه‌ای ابلاغ کردند مبنی بر اینکه وزارت نیرو باید تا پایان سال ۱۴۰۴تعداد۲۲۰هزار پنل خورشیدی برای عشایر تأمین کند تا این قشر از جامعه نیز از نعمت برق بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش بهره‌وری دام یکی از مواردی است که دانش فنی در آن مؤثر است و  ما با مراکز علمی‌تحقیقاتی تفاهم کردیم تا با ارائه و انتقال مطالب علمی به عشایر، میزان بهره‌وری دام در مناطق عشایری افزایش یابد.

احمدی میرقائد افزود: اکنون میزان بهره‌وری دام در گله‌های عشایر حدود ۷۰درصد است اما با ورود تکنولوژی، دانش روز و فناوری‌های نو در مناطق عشایری ارتقای دامپروری به ۱۲۰درصد افزایش پیدا می‌کند.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران افزود: این کار در بخش عشایری آغاز شده و به دنبال فراگیرشدن آن در تمام مناطق عشایر هستیم.

 
تأمین امنیت غذایی کشور با تولید ۲۰۰هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر

سرپرست سازمان امور عشایر ایران یکی از طرح‌های محوری و مهم در راستای حمایت از جامعه عشایری را طرح تولید قراردادی گوشت‌ قرمز دام‌ عشایر عتوان کرد.

وی با بیان اینکه جامعه عشایری ۲۵درصد دام کشور را در اختیار دارد، گفت: جامعه عشایر سالیانه حدود ۲۰۰هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند و از این جهت در تأمین امنیت عذایی کشور نقش ارزشمندی ایفا می‌کنند.

احمدی میرقائد افزود: این طرح با حمایت وزیر جهاد کشاورزی وارد فاز اجرایی شده و تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان امور عشایر، معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاوذری، شرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه تعاونی عشایری کشور منعقد شده است.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران اظهار کرد: عشایر با انجام این طرح یک میلیون رأس دام را در چرخه پروار قرار می‌دهند و شرکت پشتیبانی امور دام نیز متعهد شده نیاز‌های دامی آنان را تأمین کند.

وی افزود: پروار کردن یک میلیون رأس دام عشایر باعث افزایش میزان تولید گوشت در کشور به میزان ۹تا ۱۰هزار تن می شود و کمک بزرگی به جامعه عشایری است.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر