غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

رنگین کمانی از ایلات و عشایر کشور 12 تا 18 مهرماه در مصلا میهمان مردم تهران هستند

سرپرست سازمان امور عشایر ایران :

نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر از امروز 12 مهر آغاز به کار کرد و رنگین کمانی از ایلات و عشایر و اقوام کشور تا 18 مهر در مصلا میهمان مردم تهران هستند.

به گزارش روابط عمومی صندوق عشایری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، سیاوش احمدی میرقائد با اعلام این مطلب، اظهار داشت: همزمان با 15 مهرماه "روز ملی روستا و عشایر"  260پروژه در مناطق عشایری کشور افتتاح و بیش از 17هزار  200 خانوار از مزایای آن بهره مند می شوند و برای اجرای این پروژه­ های زیرساختی و خدماتی در مناطق عشایری 210 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه به مناسبت 15 مهرماه، رنگین کمانی از ایلات و طوایف عشایری به عنوان نمادی از وحدت اقوام کشور در تهران حضور خواهند داشت، گفت: رویداد بزرگ پنجمین نمایشگاه توانمندی­های روستاییان و عشایر کشور برای عرضه محصولات تولیدی و فرهنگی عشایر و روستاییان 12 تا 18 مهرماه در مصلی تهران برگزار می شود.

احمدی میرقائد با بیان اینکه این نمایشگاه یک رویداد بزرگ ملی برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی و نمایشبازار محصولات عشایر و روستاییان کشور به مردم و مسئولین است، گفت: در این نمایشگاه 27 سیاه چادر و آلاچیق عشایری از اقوام لر، ترک، بختیاری، قشقایی، ترکمن، شاهسون، بلوچ، اکراد و سایر ایلات کشور بعنوان نماد وحدت ملی اقوام برپا می گردد.

وی افزود: عشایر در این چادرها صنایع دستی، محصولات کشاورزی، مواد لبنی و غذایی، گیاهان دارویی، صنایع خلاق فرهنگی و سایر تولیدات با کیفیت تولیدی خود را عرضه می کنند و در شبستان های مصلای تهران نیز تعاونی های عشایری به همراه صندوق های اعتبار خرد زنان عشایری تولیدات خود را در غرفه های مربوطه عرضه می کنند.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: همچنین از گروه های آیینی و موسیقی محلی اقوام و عشایر دعوت شده تا با اجرای هنرهای آیینی و بازی های محلی محیطی شاد و مفرح برای خانواده ها مردم در تهران فراهم شود و بازدیدکنندگان ضمن آشنایی با توانمندی های تولیدی، با آداب و رسوم و شیوه زندگی عشایر و روستاییان کشور آشنایی بیشتری پیدا نمایند.

احمدی میرقائد اظهار داشت: جمعيت عشايری كشور در قياس با جوامع شهري و روستائي جمعيت كمي است، ولي از نظر توليدي و اقتصادي نقش بسيار تاثیرگذاری در تولید به­بویژه تولید گوشت قرمز، فراورده­های دامی و لبنی و صنایع دستی داشته و مصداق عینی کانون های ارزش آفرینی و حافظان امنیت غذایی کشور هستند.

وی تکریم عشایر و روستاییان و نمایش ظرفیت های اقتصادی آنان، معرفی طرح ها و پروژه های موفق اقتصادی در حوزه عشایر و روستا، برقراری ارتباط تجاری بین تولیدکنندگان روستایی و عشایری و مصرف کنندگان، شناسایی بازارهای مصرف برای خرید محصولات و تولیدات عشایر و روستاییان، معرفی جاذبه های گردشگری و فرهنگی مناطق مختلف کشور و جلب توجه برای حرکت به سمت اقتصادی کردن فعالیت های تولیدی عشایر و روستاییان را از جمله اهداف مهم برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

احمدی میرقائد بیان کرد: دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی به طور جدی مصمم به ایجاد تحول در زندگی جامعه مولد عشایر با اجرای طرح های توسعه ای مانند طرح زنجیره تولید گوشت قرمز ، طرح توسعه گردشگری عشایر، طرح توسعه گیاهان دارویی، طرح توسعه صنایع دستی با توجه به تولید 35 درصد سهم عشایر از این صنایع توسط عشایر را دارد.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران افزود: اعتبار قابل توجه ای نیز در حوزه های زیربنایی ساخت و مرمت راه های عشایری، تامین آب شرب و کشاورزی عشایر، ساخت سرپناه های ایمن برای افزایش رفاه خانوارهای عشای و حمایت از توان تولیدی عشایر در دستور کار این سازمان قرار دارد.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر