غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

پیام سرپرست سازمان امور عشایر ایران به مناسبت 15 مهر “روز ملی روستا و عشایر”

سرپرست سازمان امور عشایر ایران :

امروز 15 مهرماه 260 پروژه با بهره مندی بیش از 17 هزار و 200 خانوار در مناطق عشایری کشور افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی صندوق عشایری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، سیاوش احمدی میرقائد سرپرست سازمان امور عشایر ایران به مناسبت ۱۵مهرماه “روز ملی روستا و عشایر” پیامی به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

به دلیل اهمیت نقش و اثرگذاری روستاییان و عشایر در رونق تولید و اقتصاد، 15 مهرماه در تقویم کشور به عنوان "روز روستا و عشایر" نامگذاری شده و هر سال این روز با برگزاری مراسم های ملی و استانی گرامی داشته می شود.

جامعه عشایری کشور به ­عنوان نماد تولید، نقش تاثیرگذار و ویژه ای در مناسبات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و تامین امنیت غذایی کشور دارند و به عنوان میراث­ داران فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی از گذشته تا به امروز مطرح بوده اند. مردمانی تلاشگر و تولید کننده که ۲۵درصد از گوشت قرمز و ۳۵درصد از صنایع دستی کشور را تامین می کنند.

این جامعه غیور به عنوان نماد سلحشوری با تقدیم بیش از یازده هزار و ۲۰۰ شهید گلگون­ کفن و در راس آنان سید شهدای عشایری شهید “سپهبد قاسم سلیمانی”، نقش بسیار پررنگی در حفاظت از کیان و سرحدات میهن اسلامی در دوران دفاع مقدس داشته ­اند. با این وجود بسياري از شاخص هاي توسعه و برخورداری عشایر در مقایسه با مناطق شهری و روستایی در وضعیت مناسبی قرار نداشته و فاصله قابل توجهی دارد که توجه و همت مسئولین و دستگاه های سیاستگذار، قانونگذار و برنامه ریز برای برطرف کردن ریشه ای عقب ماندگی ها در مناطق عشایری را می طلبد.

از همین رو، در دولت مردمی سیزدهم اقدامات گسترده اي براي خدمات رساني، توسعه زیرساخت ها و تنوع بخشی به اشتغال و درآمد در مناطق عشایری انجام شده و یا در دست انجام می باشد که از آن جمله می توان به اجرای طرح تولید قراردای گوشت قرمز دام سبک عشایر، ایجاد سرپناه ایمن برای عشایر، طرح توسعه صنایع دستی و گردشگری عشایر، طرح توسعه فرآوری گیاهان دارویی و از همه مهمتر طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری و دستور رئیس جمهور محترم برای راه اندازی 380 خانه بهداشت در مناطق عشایری و تحویل 220 هزار پنل تولید برق خورشیدی برای چادرهای عشایر تا پایان دولت سیزدهم، اشاره کرد که از طریق سازمان امور عشایر ایران به عنوان متولی اصلی ارائه خدمات به عشایر در حال انجام و پیگیری است.

در همین راستا، امروز به مناسبت 15 مهرماه " روز ملی روستا و عشایر، تعداد 260 پروژه جهت بهره مندی بیش از 17 هزار و 200 خانوار عشایری در سراسر کشور افتتاح و به بهره برداری می رسد که امیدواریم با اجرایی شدن این طرح ها و پروژه ها در سایه دولت مردمی سیزدهم و همکاری دستگاه های ذیربط، شاخص های توسعه در مناطق عشایری افزایش و شاهد رونق هرچه بیشتر تولید و بهبود شرایط زندگی و رفاه عشایر کشور باشیم.

اینجانب ۱۵مهرماه “روز ملی روستا و عشایر” را به جامعه غیور و عزیز عشایری کشور که از مصادیق عینی اقتصاد مقاومتی و کانون های ارزش آفرینی می باشند و همچنین به همکاران و خدمت گذاران جامعه عشایری کشور در سازمان امور عشایر و امور عشایر استان ها تبریک عرض می نمایم و از درگاه خداوند متعال توفیق هرچه بیشتر خدمت به این قشر زحمتکش را مسئلت دارم.

 

                                                                                                                                                         سیاوش احمدی میرقائد

                                                                                                                                                  سرپرست سازمان امور عشایر ایران

                                                                                                                                                                                          

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر