غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

اعلام آمادگی عشایر کشور برای تولید قراردادی یک میلیون و ۴۰۰هزار راس دام

سرپرست سازمان امور عشایر ایران :

طرح تولید قراردادی گوشت دام عشایر در حال انجام است و تاکنون عشایر برای تولید قراردادی یک میلیون و ۴۰۰هزار راس دام اعلام آمادگی کرده اند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق عشایری به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، سیاوش احمدی میرقائد در نشست هماهنگی تولید قراردادی گوشت دام عشایر با حضور مدیران ستادی و استانی سازمان امور عشایر و مدیران عامل اتحادیه های عشایری کشور، اظهار داشت: در راستای حمایت دولت از عشایر و حفظ دام مولد، طرح تولید قراردادی گوشت دام عشایر در حال انجام است و تاکنون عشایر برای تولید قرادادی یک میلیون و ۴۰۰هزار راس دام اعلام آمادگی کرده اند که این نشان می دهد این ظرفیت در جامعه عشایری وجود دارد.

وی افزود: در طرح تولید قراردادی گوشت دام عشایر، نهاده دامی جو با قیمت ده هزار و 300 تومان از طریق شرکت پشتیبانی امور دام به عشایر داده می شود و چون دام در چرخه پروار قرار می ‌گیرد گوشت بیشتری تولید می شود و عشایر سود می‌ کنند.

احمدی میرقائد خطاب به مدیران امور عشایر استانها و مدیران عامل اتحادیه های تعاونی عشایری کشور با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح باید دام عشایر بیمه شود، افزود: اجرای این طرح، یک کار بزرگ است و اگر با موفقیت انجام شود مقدمه‌ای برای اجرای طرح های بزرگتر در مناطق عشایری کشور است.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران بیان داشت: درآمدزایی برای شرکت‌های تعاونی عشایری یعنی درآمدزایی برای عشایر و همه باید تلاش و کمک کنیم این کار محقق شود و به تعهداتی که در طرح تولید قراردادی گوشت دام عشایر می دهیم عمل کنیم.

 احمدی میرقائد با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۶۰درصد از این کار انجام شده است، یادآور شد: بهترین زمان برای پروار دام در آبان ماه است که کوچ پاییزه عشایر تمام شده و عشایر در مناطق قشلاقی خود مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اجرای طرح تولید قرادادی گوشت دام عشایر حفظ دام مولد است، اظهار کرد: چرخه پروار دام در این طرح چهار ماهه است و 25درصد دامی که در چرخه تولید قراردادی قرار می گیرد بره است.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر