غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

۹۵درصد از صنایع دستی در مناطق عشایری توسط زنان تولید می شود

سرپرست سازمان امور عشایر ایران :

۳۵درصد از صنایع دستی کشور در مناطق عشایری تولید می‌شود که ۹۵درصد آن توسط زنان تولید و بخشی از آن صادر می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق عشایری به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، سیاوش احمدی میرقائد در هفتمین همایش ملی روز زنان روستایی و عشایری، اظهار داشت: زنان روستایی و عشایری محور توسعه هستند و نقش و جایگاه مهمی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند.

وی گفت: در روستاها و مناطق عشایری مدیریت اقتصادی خانواده برعهده زنان است به همین جهت اگر بخواهیم تحولی در این مناطق در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد کنیم باید به توسعه و توانمندسازی زنان توجه کنیم.

احمدی میرقائد افزود: زنان عشایری نقش مهمی در طول تاریخ داشته و بسیاری از شخصیت های مهم را در دامان خود پرورانده اند.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اجرای طرح های تنوع بخشی به اشتغال و درآمد عشایر، گفت: زنان عشایری در اجرای این طرح ها شامل توسعه گردشگری عشایر، توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری، توسعه صنایع دستی عشایر و زنجیره تولید گوشت قرمز می‌توانند اثرگذاری زیادی داشته باشند.

وی ادامه داد: علی رغم توانمندی های زنان عشایری و روستایی متاسفانه برنامه مدونی که بتواند اثرگذاری پایداری در این حوزه داشته باشد، کمتر تدوین شده اگرچه اقداماتی انجام شده اما جای کار دارد.

احمدی میرقائد با بیان اینکه توسعه پایدار اقتصادی با توانمندسازی زنان روستایی و عشایری شدنی است، افزود: باید در سیاست گذاری و تصمیم‌های کلان کشور به توانمندی و ظرفیت زنان روستایی و عشایری توجه بیشتری شود.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران در پایان اظهار امیدواری کرد با سیاست گذاری و تصمیم‌های مدون شاهد اثرگذاری بیشتر زنان روستایی و عشایری در توسعه اقتصادی کشور باشیم.

هفتمین همایش ملی روز زنان روستایی و عشایری با محوریت "نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار" 23 مهرماه همزمان با روز جهانی زنان روستایی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر