غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای جوانان عشایر مورد توجه دولت است

رئیس جمهور:

عشایر مولدترین بخش از جمعیت کشورند و رفع مشکلات آنان و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای جوانان عشایر مورد توجه دولت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق عشایری به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران ، سیدابراهیم رئیسی در سفر به چهارمحال و بختیاری با جمعی از سران و نمایندگان عشایر استان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در جمع نمایندگان عشایر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: عشایر مولدترین بخش از جمعیت کشورند و رفع مشکلات عشایر از جمله ایل‌راه ها و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای جوانان این قشر مورد توجه دولت است.

وی با تمجید از ایستادگی همیشگی عشایر در طول تاریخ در مقابل ظلم و حضور درخشان آنان در عرصه‌های پاسداری از انقلاب و دوران دفاع مقدس، بر حفظ هویت فرهنگی و ملی عشایر تاکید کرد و گفت: امروز هویت فرهنگی عشایر عزیز با انقلاب و ارزش‌های اسلامی عجین شده که برای عصر‌ها و نسل‌ها ماندگار است.

رئیسی با اشاره به اهتمام دولت برای رسیدگی به مشکلات و رفع نیازهای عشایر کشور، افزود: عشایر به لحاظ نقش‌آفرینی همه اعضای خانواده در فرآیند تولید، مولدترین بخش از جمعیت کشور هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی کارهای بسیاری برای عشایر انجام شده، بر تلاش بیشتر برای انجام کارهای نکرده و باقیمانده تاکید کرد و گفت: رسیدگی به مشکلاتی که در گذشته در زمینه اعطای زمین برای چرای دام به عشایر اختصاص پیدا کرده اما مورد کاربری‌های دیگری قرار گرفته، ایجاد همراه‌سرا برای خانواده‌های عشایری که نیاز به مراجعه به بیمارستان‌ها پیدا می‌کنند و کمک به تقویت تولیدات عشایری مورد توجه دولت مردمی است و پیگیری خواهد شد.

رئیسی بیان داشت: بسیاری از محصولات کشور را عشایر تولید می‌کنند و زن و مرد عشایری برای بالا بردن تولید کشور و محصولات دامی مشغول هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه عشایر جایگاه تولید کننده دارند و در اشتغال کشور سهیم هستند، افزود: عشایر با آنکه از نو آوری ها در فضای ارتباطات و اطلاعات و توسعه خدمات جاده ای و اینترنتی بهره برده اند، خوشبختانه هویت و اصالت خود را حفظ کرده اند.

وی با بیان اینکه مسئله بیکاری در عشایر معنایی ندارد، گفت: مسئله بیکاری بعضی از جوانان عزیز دغدغه ای است که از استاندار می خواهم برای این دغدغه و رفع نگرانی برنامه ریزی کنند تا عشایر کمک شوند و به عنوان دامدار خرد و کلان به تولید کمک کنند.

رئیسی با ستودن روحیه حفظ هویت و فرهنگ عشایر، گفت: صداقت و پاکی و ارزش‌ها که امروز در جوان و پیر عشایر وجود دارد و هویت فرهنگی آنان، هویت ارزشمندی است که همواره به عنوان سرمایه برای عشایر می درخشد.

وی با اشاره به حمایت بختیاری ها از امام در روز بیستم بهمن ماه  ۱۳۵۷گفت: اینکه نخست وزیر وقت بختیاری بود اما بختیاری ها او رو کنار می زنند و در دیدار با امام خمینی رضوان الله تعالی با او بیعت می کنند به هویت انقلابی بختیاری ها بر می گردد.

در این دیدار تعدادی از نمایندگان عشایر چهارمحال و بختیاری مشکلات عشایر استان را بیان کردند و رئیس جمهور نماز مغرب و عشا را در جمع سران و نمایندگان عشایر در سیاه چادر اقامه کرد.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر