غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

با اجرای تولید قراردادی دام عشایر، تولید گوشت ۶هزار تن افزایش می‌یابد

سرپرست سازمان امور عشایر ایران :

با اجرای تولید قرادادی دام عشایر، تولید گوشت قرمز در کشور ۶هزار تن افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق عشایری به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، سیاوش احمدی میر قائد در مشگین‌شهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: براساس طرح تولید قراردادی، یک میلیون راس دام  عشایر در چرخه پروار قرار می گیرد و با حمایت‌هایی که می شود ۶هزار تن افزایش تولید گوشت قرمز در کشور خواهیم داشت که با 75 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور همراه خواهد بود.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام موظف شده در ازای توزیع نهاده دامی مدت‌دار در بین عشایر در قبال چک و سفته، از این موضوع حمایت کند و در پایان قرارداد و دوره پراربندی در صورتی که گوشت قرمز تولیدی عشایر به فروش نرود، به‌صورت تضمینی آن را خریداری کند که کمک بسیار بزرگی به عشایر است.

احمدی میرقائد گفت: در مجموع برای اجرای این طرح ۱۸۰هزار تن نهاده‌های دامی در اختیار عشایر قرار می‌گیرد که بخشی در راستای پرواربندی و بخشی هم در راستای حمایت از دام مولد عشایر است.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: رئیس‌جمهور بر پوشش کامل عشایر به پنل های خورشیدی تا دوسال پایان فعالیت دولت سیزدهم تاکید دارند و قرار است در این مدت ۲۲۰هزار پنل خورشیدی در اختیار عشایر قرار بگیرد.

وی پوشش کامل شبکه بهداشت در مناطق عشایری و توجه به زیرساخت‌ها و راه‌های عشایری را از دیگر دستورارت رئیس‌جمهور ذکر کرد و اظهار امیدواری کرد با تدام این طرح‌ها و برنامه‌ها زمینه افزایش رضایت جامعه عشایری فراهم شود تا همچنان در سنگر تولید به کار و فعالیت ادامه دهند.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر