غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

دستور ۱۰ بندی رئیس جمهور یک فرصت طلایی برای رفع مشکلات عشایر است

رئیس سازمان امور عشایر ایران دستور ۱۰بندی رئیس جمهور برای توسعه مناطق عشایری را یک فرصت طلایی برای رفع مشکلات و معضلات عشایر عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، شایان نادری در گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی امور عشایر کشور در مشهد مقدس با اشاره به ابلاغ دستور ۱۰بندی رئیس جمهور برای توسعه زیرساخت ها در مناطق عشایری و اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون چنین فرصتی نصیب سازمان امور عشایر نشده، اظهار کرد: این یک فرصت طلایی است که باید نهایت استفاده را از آن برای رفع مشکلات و معضلات جامعه عشایری ببریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلاتی که در کشور وجود دارد موضوع آمار است چراکه بعضا گزارش‌ها، آماری را نشان می دهد اما در عمل با چیز دیگری مواجه هستیم، گفت: به طور مثال تعداد دام‌ سبکی که گزارش می دهیم باید با مقدار تناژ تولید گوشت قرمز در کف بازار هم‌‌خوانی داشته باشد.

نادری با تاکید بر ارائه آمار دقیق توسط امور عشایر استان‌ها، بیان داشت: مبنای برنامه ریزی آمار است و باید در آمار آن چیزی که واقعیت است را ارائه دهیم چراکه ارائه آمار مخدوش باعث برنامه ناصحیح می شود و نتیجه برنامه ناصحیح نیز ایجاد رکود است.

ضرورت تبعیت مدیران استانی از سیاست ها و راهبردهای سازمان

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به راهبردهای سازمان برای ارائه خدمات به جامعه عشایری، بر تبعیت مدیران استانی از سیاست ها و راهبردهای تدوین شده در سازمان تاکید کرد و گفت: این قابل پذیریش نیست که در سازمان راهبردی را تعریف کنیم و مدیر استانی با آن همراهی نکند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مدیران استانی حمایت تمام و کمال را از سوی ما خواهند داشت و این وظیفه و سرلوحه کار ما است تا کارها با قوت پیش برود.

نادری با اشاره به برنامه ویژه سازمان در حوزه تعاونی‌های عشایری، گفت: ما با تعاونی های عشایری یک خانواده هستیم و باید یک نظم و انضباط خوبی در روال کار با تعاونی ها داشته باشیم.

تکریم عشایر باید در سرلوحه کار مدیران باشد

رئیس سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر تکریم عشایر در استان ها  و شهرستان ها، گفت: عشایر یک قشر کم توقع و مظلوم هستند و فلسفه وجودی ما نیز خدمت به این جامعه زحمتکش است و تکریم عشایر باید همیشه سرلوحه کاری مدیران باشد.

وی با بیان اینکه عشایر ولی نعمت ما هستند و باید این موضوع همیشه مدنظر باشد، ابراز داشت: زندگی عشایر خاص است و در مشکلاتی که دارند اگر انتقاد و مطالبه ای از دارند باید با صبر و حوصله پاسخ دهیم و تحت هیچ شرایطی مدیری در استان حق شکایت از عشایر را ندارد.

نادری افزود: عشایر مردم صبوری هستند و باید پای صحبت‌های آنان بنشینیم و نوکری آنان را بکنیم و نباید نگاه از بالا به پایین نسبت به عشایر داشته باشیم و راهبرد و نگاه ویژه‌ای هم که رئیس جمهور محترم به عشایر دارند در راستای همین موضوع است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران در پایان سخنانش از زحمات کارکنان و مدیران امور عشایر در خدمات رسانی به عشایر و همچنین از میزبانی امور عشایر خراسان رضوی برای برگزاری این گردهمایی قدردانی کرد و گفت: یکی از برنامه های کاری ما بازدید میدانی از مناطق عشایری است تا مشکلات عشایر را از نزدیک بررسی و در راستای برطرف کردن آنها قدم برداریم.

گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی امور عشایر کشور، روزهای سه شنبه و چهارشنبه 1 و 2 اسفندماه در مشهد مقدس درحال برگزاری است.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر