غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

آغاز مرحله نخست بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایری

مرحله نخست بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر، با تخصیص یک همت اعتبار توسط دولت آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق عشایری به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم آغاز مرحله نخست "بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری" مشمول ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار داشت: صدرصد بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند و یا بیشتر را دولت پرداخت می کند و به ازای هر فرزند دوسال به سنوات بیمه پرداز افزوده می شود.

سیدصولت مرتضوی با اشاره به تخصیص یک هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح، عنوان کرد: با تخصیص این میزان اعتبار می‌توانیم 500هزار نفر از مادران روستایی و عشایری ذارای سه فرزند و بیشتر را در سال 1402 تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهیم و برای اجرای کامل طرح نیز پیش‌بینی های لازم در بودجه 1403 شده است.

وی درخصوص تعداد افراد مشمول ماده 21 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: خدود دومیلیون و 300هزار نفر از مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند و یا بیشتر، مشمول این ماده شده‌اند که به صورت رایگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می گیرند.

مرتضوی با بیان اینکه به تدریج همه این افراد از این طرح بهره مند خواهند شد، اضافه کرد: یکی از مزایای طرح آن است که اگر تعداد فرزندان از سه به چهار افزایش یابد، به ازای هر فرزند ۲سال به سنوات بیمه پرداز افزوده می شود.

 
مشمولان کسانی هستند که از آبان ۱۴۰۰ فرزند سوم آورده اند

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزن، روستاییان و عشایر نیز در این مراسم در سخنانی گفت: مشمولان مرحله نخست بیمه اجتماعی و رایگان مادران روستایی و عشایری، کسانی هستند که از اول آبان ماه ۱۴۰۰به بعد فرزند سوم آنان متولد شده است.

بیت الله برقراری ادامه داد: در مرحله های بعد، مادران روستایی و عشایری که در سال های 1399 و 1398 صاحب فرزند سوم شده‌اند از این طرح بهره مند خواهند شد.
 

ثبت نام از طریق سایت saba.roostaa.ir

هم اکنون ثبت‌ نام در مرحله نخست این طرح آغاز شده و متقاضیان می‌توانند از طریق سایت https://saba.roostaa.ir  برای ثبت‌ نام اقدام کنند. پس از تکمیل ثبت نام در سایت، احراز شرایط متقاضی از طریق سازمان ثبت احوال و همچنین شاغل نبودن وی استعلام و در صورت داشتن شرایط لازم، نتیجه نهایی از طریق پیامک به متقاضی اطلاع‌رسانی می شود.

"قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در سال 1400 برای تشویق زوجین به فرزندآوری در مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شد. یکی از مواد این قانون، پوشش رایگان بیمه مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند و یا بیشتر و برقراری مستمری بازنشستگی در دوران سالمندی برای آنان است.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر