غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

دولت یک هزار میلیارد تومان برای این کار اختصاص داده است/جزئیات بیمه رایگان مادران روستائی و عشایری غیرشاغل

حتی در صورت شاغل بودن همسر، مادران روستائی و عشایری فاقد شغل، بیمه رایگان می شوند.

به گزارش روابط عمومی صندوق عشایری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری ربطی به همسر ندارد، افزود: حتی در صورت شاغل بودن همسر، مادران روستائی و عشایری فاقد شغل، بیمه رایگان می شوند.

بیت الله برقراری گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مواد زیادی دارد، اما یکی از مواد این قانون که مرتبط با بیمه اجتماعی است ماده ۲۱ می‌باشد که در این ماده تصریح دارد مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری می‌توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به صورت رایگان قرار بگیرند.

وی افزود: در ماده ۲۱، قانون‌گذار اشاره دارد که اگر فرد در حین بیمه پردازی فرزند چهارم یا پنجم را به دنیا بیاورد به ازای هر فرزند به سوابق بیمه فرد دو سال افزوده می‌شود.

دولت یک هزار میلیارد تومان برای این کار اختصاص داده

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار داشت: دولت یک هزار میلیارد تومان برای این کار اختصاص داده تا این قانون در سال جاری اجرا شود و با این مبلغ در فاز نخست می‌توانیم ۵۰۰هزار نفر از مشمولین را به صورت رایگان بیمه کنیم.

برقراری با بیان اینکه آیین نامه‌ای برای این موضوع تدوین و در دولت تصویب شده، گفت: یکی از مواردی که در آیین نامه پیش بینی شده، بودجه انجام این کار بود و موضوع دیگر آمار مشمولین است که سازمان ثبت احوال مکلف شد این کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه زنان غیرشاغل روستایی و عشایری که بیش از سه فرزند دارند مشمول قانون هستند، ابراز کرد: براساس آمار ثبت احوال کشور، درحال حاضر دو میلیون و 265هزار و 135 نفر از مادران روستایی و عشایری مشمول بیمه رایگان می‌شوند.

پرداخت مستمری به بازماندگان مادران بازنشسته

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار کرد: این مادران همانند یک فرد شاغلی که بازنشسته می‌شود می‌توانند مستمری بازنشستگی دریافت کنند و درصورت عدم کار، مستمری ازکارافتادگی دریافت می‌کنند و در صوت فوت بیمه شده، بازماندگان فرد حقوق و مستمری بازماندگان را دریافت خواهند کرد.

وی در خصوص نحوه ثبت نام مادران مشمول این قانون، گفت: ۱۸۰۰ کارگزار در سراسر کشور داریم که دسترسی افراد  به آنها آسان است و کارگزاران هم به افراد مشمول مراجعه می‌کنند.

برقراری با بیان اینکه شرایط افرادی که ثبت نام می‌کنند توسط نرم‌افزار مورد بررسی قرار می گیرد، افزود: کارگزاری های بیمه سراسر کشور آمادگی ارائه خدمات در مرحله نخست این قانون را دارند.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر