غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

رئیس سازمان امور عشایر : ۲۰۰هزار تن نهاده برای تولید قراردادی در بین عشایر توزیع می‌شود

رئیس سازمان امور عشایر ایران از توزیع ۲۰۰هزار تن نهاده دامی در راستای اجرای طرح تولید قراردادی دام در بین عشایر کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی صندوق عشایری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران ، شایان نادری در حاشیه شورای عشایری چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح تولید قراردادی گوشت قرمز با یک میلیون راس دام عشایر، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده ۲۰۰هزار تن نهاده دامی در راستای اجرای این طرح در بین عشایر کشور توزیع می‌شود.

وی افزود: جامعه عشایری نگران خرید گوشت دام خود نباشند، با اجرای طرح تولید قراردادی و توزیع نهاده دامی مدت دار، گوشت تولیدی از عشایر خریداری می شود.

نادری طرح گردشگری عشایر را یکی دیگر از راهبردهای سازمان امور عشایر عنوان کرد و گفت: با توجه بکر بودن مناطق عشایری، گردشگری عشایر می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد این جامعه داشته باشد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران تقویت صنایع دستی عشایر را دیگر راهبرد مهم این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: تقویت صنایع دستی از جمله کارویژه‌های تعریف شده برای جامعه عشایری است که به عنوان یک اولویت به خصوص برای زنان عشایر دیده شده و پرداخت تسهیلات در این بخش در دستور کار قرار دارد.

وی چهارمین راهبرد سازمان امور عشایر برای تتوع بخشی به اشتغال و درآمد عشایر، توسعه کشت گیاهان داروئی ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از گیاهان داروئی در مناطق عشایری وجود دارند دستورالعمل مدونی در تولید این گیاهان در مناطق عشایری تهیه شده است.

تعیین حد و حدود ایلراه‌های عشایری درحال انجام است

رئیس سازمان امور عشایر ایران درخصوص ایلراه‌های عشایری ابراز داشت: با همکاری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، تعیین حد و حدود ایلراه‌های عشایر درحال انجام است و انتظار می‌رود با اجرای آن مشکل عشایر در این خصوص برطرف شود.

وی افزود: با تعیین حد و حدود ایلراه‌های عشایری، دست ورزی‌ها به این مناطق برچیده و ایلراه‌ها در اختیار صاحبان اصلی خود قرار می گیرند.

نادری درخصوص کوچ بهاره عشایر نیز گفت: شورای کوچ در استان‌های عشایرنشین تشکیل و زمان کوچ براساس خشکسالی و بحث‌های امنیتی و اجتماعی در یک بازه زمانی مشخص تعیین می‌‍شود.

تفاهم نامه احداث سرپناه های ایمن عشایری به زودی ابلاغ می‌شود

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به طرح احداث سرپناه‌ های ایمن برای عشایر، گفت: جمع‌بندی درخصوص تفاهم نامه احداث سرپناه های ایمن عشایری با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور درحال انجام است و به زودی ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به کهگیلویه و بویر احمد در سال جاری و دستورالعمل ۱۰بندی در راستای رسیدگی به مشکلات عشایر، خاطرنشان کرد: این دستورالعمل یک فرصت ویژه برای خدمت رسانی به جامعه عشایری و برطرف کردن مشکلات آنان است.

نادری در خصوص توزیع پنل‌های تولید برق خورشیدی در بین عشایر نیز ابراز کرد: قرار بود وزارت نیرو ۲۰هزار پنل خورشیدی تهیه و در اختیار جامعه عشایری قرار دهد که این کار تاکنون انجام نشده و تلاش می کنیم تامین پنل‌های خورشیدی عشایر براساس اولویت صورت گیرد.

وی یادآور شد: سازمان امور عشایر به تنهایی متولی خدمات رسانی به عشایر نیست و بیش از ۵۰دستگاه به صورت مستقیم و غیرمستقیم موظف و مکلف به خدمات رسانی به عشایر هستند.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر