غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

تحقق‌ دستورالعمل ۱0بندی رئیس جمهور خدمات رسانی به عشایر را متحول می کند

رئیس سازمان امور عشایر ایران :

رئیس جمهور دستورالعمل ۱0بندی برای حمایت از عشایر را ابلاغ کردند که تحقق آن، روند خدمات رسانی به عشایر را متحول خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق عشایری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، شایان نادری در شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد دستورالعمل ۱۰بندی برای حمایت از عشایر تهیه و تنظیم و ابلاغ شد، گفت: تحقق این سند روند خدمات رسانی به عشایر را متحول خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نگاه رئیس جمهور به عشایر نگاه کاملا حمایتی است، گفت: عشایر در امنیت غذایی همواره پیشتاز و پیشرو بوده اند و از کم و کاستی های این جامعه به خوبی آگاه هستیم و به صورت هدفمند برای رفع مشکلات و بهبود وضعیت قدم بر می داریم.

نادری بیان داشت: خشکسالی مشکلات زیادی را برای عشایر ایجاد کرده که برطرف کردن این مشکلات هماهنگی های درون استانی را می طلبد و از طریق شوراهای عشایر استانی می توان بخش زیادی از مشکلات عشایر را برطرف کرد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به تسهیل در تأمین وثیقه برای اخذ تسهیلات بانکی برای دامپروری عشایر، تاکید کرد: مسؤولان زمینه بهبود خدمات رسانی به عشایر را با تدوین طرح‌های مطالعاتی با پشتوانه عملیاتی فراهم کنند.

 
تولید قراردادی دام عشایر با یک میلیون راس آغاز شده است

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به طرح تولید قراردادی دام عشایر، ابراز داشت: توزیع نهاده دامی مدت‌دار را برای تولید قراردادی یک میلیون راس دام عشایر آغاز کرده ایم و اگر این طرح به خوبی اجرا و موانع آن رفع شود عشایر تا ۶میلیون راس دام را می توانند به صورت قراردادی تولید کنند که با اجرای آن سهم قابل توجهی در تامین گوشت قرمز کشور ایفا خواهند کرد‌.

وی ادامه داد: براساس تفاهم نامه با شرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه تعاونی های عشایری، نهاده دامی مدت دار در اختیار عشایر قرار داده می شود و عشایر باید به ازای دریافت نهاده دامی، گوشت قرمز تولیدی خود را با قیمت تضمینی تحویل شرکت پشتیباتی امور دام دهند.

نادری گفت: عشایر بعضا برای خرید نهاده دامی، سرمایه در گردش کافی ندارند و توزیع نهاده دامی مدت دار، یک طرح ویژه برای حمایت از دامداری آنان محسوب می شود.

 
50 دستگاه وظیفه دارند به عشایر خدمات رسانی کنند

رئیس سازمان امور عشایر ایران در بخش دیگری از سخنانش گفت: براساس قانون، بیش از 50دستگاه وظیفه دارند به عشایر خدمات رسانی کنند و باید پای کار بیایند چراکه کوتاهی در این امر در برخی موارد باعث کندی خدمات رسانی به عشایر شده است.

وی با تاکید بر بهره‌مند شدن عشایر از پنل های خورشیدی، اظهار کرد: سرعت بهره‌مندی عشایر از پنل‌های خورشیدی کند است و متاسفانه سال گذشته یک عدد پنل خورشیدی نیز در میان عشایر استان توزیع نشد در حالی که اعتبارات ویژه ای به وزارت نیرو برای تامین پنل‌های خورشیدی عشایر در نظر گرفته شده که سازمان برنامه و بودجه باید این اعتبارات را تخصیص دهد.

نادری در خصوص سکونتگاه‌ها و راه های عشایری نیز گفت: تفاهم نامه‌ای درخصوص سکونتگاه‌های عشایری با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور منعقد می‌شود و برای برطرف کردن دغدغه عشایر در زمینه جاده و راه نیز طرح های ویژه ای با پشتوانه مطالعاتی اجرا می گردد ضمن اینکه به هماهنگی های درون استانی نیز نیاز داریم.

وی همچنین بیان کرد: انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان برنامه و بودجه و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) برای ساخت سرویس‌های بهداشتی در مناطق عشایری در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با قدردانی از استانداری کهکیلویه و بویراحمد برای حمایت از عشایر، گفت: همکاری استانداری در خدمات رسانی به عشایر مثال زدنی و قابل تقدیر است و شایسته است همکاران ما در استان از این همراهی نهایت بهره و استفاده را ببرند.

گفتنی است، شورای عشایری کهگیلویه و بویراحمد باحضور معاونین استاندار، فرمانداران، مدیران دستگاه های اجرایی و معتمدین و نمایندگانی از عشایر استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر