غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

نشست هم اندیشی با اعضاء هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی و مدیران سازمان امور عشایر ایران

مدیرعامل صندوق عشایری روز یکشنبه 13 اسفند سال جاری با مدیران شرکت مادر تخصصی و سازمان امور عشایر دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش روابط عمومی صندوق عشایری در این نشست آقایان عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادرتخصصی، ابوالقاسم شمس، حمیدرضا رشمئی و علی درجانی، اعضای هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی، سیامک جلیله وند،مدیر امور مجامع و نمایندگان شرکت مادر تخصصی،شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایر ایران و رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی عشایری،سیاوش احمدی میرقائد،معاون مدیریت و توسعه منابع سازمان امور عشایر،مهدی شمشادیان،سیدسعید موسوی،علی قنبری عدیوی و فضل خرم، اعضای هیئت مدیره صندوق عشایری، برزو منصوری بیدکانی، مدیرعامل صندوق، ابراهیم زارعی، مدیر امور مالی و سیدعبدالعظیم جهان بین، بازرس صندوق حضور داشتند.

در ابتدا برزو منصوری ضمن خوشامدگویی،گزارشی از عملکرد صندوق،نحوه ی تأمین مالی تسهیلات سهامداران،چگونگی ارائه خدمات صندوق عشایری به سهامداران (تشکل های حقوقی بخش عشایری کشور) را تشریح و همچنین درخصوص حوزه ی فعالیت عشایر و نحوه ی تأمین نهاده های مورد نیاز دام آن ها مطالبی را ارائه نمودند.

سپس نادری اظهار نمود: که برای حاصل شدن توسعه در بخش کشاورزی و تحقق اهداف توسعه ای صندوق و شرکت مادرتخصصی، باید از رویه های فعلی فراتر رفت و دیگر کارکرد نهاد مالی وام دهنده به تنهایی پاسخ گوی نیازها نمی باشد.وی همچنین برای همکاری با دیگر اعضای صندوق و شرکت مادرتخصصی در همین راستا، اعلام آمادگی نمود.

علیزاده مقدم با اشاره به مردم نهاد بودن صندوق ها گفت:صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی عشایری باید وارد بحث سرمایه گذاری و مشارکت در طرح های سرمایه گذاری شود. وی همچنین اشاره کرد با استفاده از ظرفیت ساختاری صندوق، باید موجبات بهره مندی عشایر از بازارهای پول و سرمایه را فراهم کرد. او در ادامه خواستار ورود صندوق به طرح های سرمایه گذاری مانند تامین نهاده های کشاورزی در قالب طرح های مشارکتی شد و اشاره کرد که نقش صندوق در ورود به طرح های سرمایه گذاری باید به عنوان یک راهبر و کارگردان باشد.

سپس زارعی، گزارشی از تسهیلات ارائه شده توسط صندوق عشایری طی سال مالی 1402-۱۴۰۱ و میزان هزینه و درآمد صندوق در همین سال ارائه داد و اشاره کرد این صندوق تاکنون ۲۹ مرحله افزایش سرمایه داشته است و اکنون منتظر افزایش سهم دولت برای افزایش سرمایه مرحله ۳۰ ام است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی همچنین گفت ما باید وجه تمایزی با سیستم بانکی در اعطای تسهیلات داشته باشیم، به گونه ای که باید مشارکت فعالی در زمینه مورد درخواست تسهیلات داشته و صندوق از ظرفیت ساختاری خود برای مشارکت استفاده نماید. وی اشاره کرد به دلیل نیاز به استفاده از تمام ظرفیت بخش کشاورزی، باید قوانین بالادستی را اصلاح و در این قوانین، افق گشایی برای استفاده از ظرفیت های مالی موجود صورت پذیرد.

در پایان مدیرعامل صندوق عشایری ضمن تشکر از حضور مدیران شرکت مادر تخصصی و سازمان امور عشایر،توضیحاتی در خصوص لزوم افزایش سرمایه صندوق ارائه و خواستار تأمین سرمایه سهم بخش دولتی شدند که مورد موافقت اعضاء جلسه قرار گرفت.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر