غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

1200 نوروزگاه برای عرضه تولیدات عشایر در سراسر کشور راه اندازی می شود

مدیرکل امور تعاونی های سازمان امور عشایر ایران :

در نوروز 1403 تعداد 1200 نوروزگاه در سراسر کشور راه اندازی و در آنها محصولات عشایر از تولید به مصرف عرضه می شود.

به گزارش روابط عمومی صندوق عشایری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، بیژن زیلایی در برنامه "سلام خبرنگار" شبکه خبر با اشاره به اینکه پیش  بینی می کنیم 1200 نوروزگاه عشایری در نوروز 1403 در سراسر کشور دایر شود، هدف از اجرای این طرح را نمایش توانمندی‌های جامعه‌ عشایری به عموم هموطنان عنوان کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چه خدماتی در نوروزگاه‌ها به مسافران ارائه می شود، گفت: در نوروزگاه ها، تولیدات عشایر از صنایع دستی گرفته تا محصولات لبنی و کشاورزی، با برند عشایر و از تولید به مصرف عرضه می شود.

زیلایی خاطرنشان کرد: برپایی سیاه چادر‌ها در نوروز، یک فرصت مناسب برای معرفی توانمندی های فرهنگی، هنری، صنایع دستی و سایر تولیدات عشایر است و امیدواریم گردشگران نوروزی از این ظرفیت بهره ببرند.

مدیرکل امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر ایران با اشاره به ایتکه نوروزگاه های عشایر در ۳۱ استان برپا می‌شوند، گفت: هنوز برخی از این نوروزگاه ها آماده نشده اند و تلاش می کنیم همه آنها تا پیش از آغاز تعطیلات نوروز راه اندازی شوند.

وی با اشاره به اینکه نوروزگاه ها تحت عنوان 60 - 30 نامگذاری شده است، توضیح داد: منظور از این نامگذاری این است که این    اقامتگاه های موقت در فاصله ۳۰ و ۶۰ کیلومتری ورودی شهرها راه اندازی می شوند و سیاه چادر‌های عشایر را نیز در آنجا برپا می کنیم.

زیلایی اضافه کرد: علاوه بر کیلومتر‌ ۳۰ و ۶۰ ورودی شهرها، در مراکز گردشگری، تفرجگاه ها، پارک ها و مکان هایی که کارگروه مربوطه تشخیص داده نیز این نوروزگاه‌ها برپا می‌شوند.

مدیرکل امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر ایران با اشاره به همکاری مشترک میراث فرهنگی، امور عشایر، شهرداری‌ و راهداری‌ برای اجرای این طرح، گفت: مدیریت و اجرای نوروزگاه های عشایر توسط تشکل ها و تعاونی های عشایری صورت می گیرد.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر