غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

رئیس سازمان امور عشایر ایران: سیل 500 میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌ها در مناطق عشایری وارد کرده است

رئیس سازمان امور عشایر ایران میزان خسارت بارندگی‌ها و سیل از ابتدای سال‌جاری به زیرساخت‌ها و زندگی و معیشت در مناطق عشایری را ۵۰۰میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق عشایری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، شایان نادری با اعلام این خبر، افزود: خوشبختانه سیل، تلفات جانی به جامعه عشایری کشور وارد نکرده است.

وی توضیح داد: با تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر و کارگروه‌های تخصصی در امور عشایر استان‌ها، از طرق مختلف هشدارهای هواشناسی به عشایر اطلاع‌رسانی شد و خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت و تلفات جانی به عشایر، دریافت نکرده‌ایم.

نادری ادامه داد: بخشی از خسارت‌ها به چادرها، وسایل زندگی و معیشت، دام و احشام عشایر وارد شده که براورد میزان این خسارت‌ها در حال انجام است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ابراز داشت: بیشترین خسارت به زیرساخت‌ها بویژه ایلراه‌ها و راه‌های عشایری به‌دلیل نداشتن ابنیه فنی وارد شده است.

وی افزود: در ارزیابی اولیه، بارندگی‌های سیل آسا در یک ماه اخیر 5600 کیلومتر از ایلراه‌‌ها و راه‌های عشایری را تخریب و دچار آسیب کرده که نیاز به تخصیص اعتبار برای مرمت، بهسازی و بازگشایی فوری دارند.

نادری بیان داشت: برآورد اولیه میزان خسارت به راه‌های عشایری و زندگی و معیشت آنان ۵۰۰ میلیارد تومان است که در صورت تقویت اعتبارات راه‌های عشایری و احداث ابنیه فنی، این خسارت‌ها به حداقل می‌رسد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: احداث سرپناه‌های ایمن در مناطق عشایری در سال‌جاری در دستور کار سازمان است که با اجرای این سکوها، چادرهای عشایر در مخاطراتی همچون سیل آسیب و خسارت کمتری می‌بینند.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر