غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

گردهمایی مسئولین و رابطین امور زنان عشایر کشور در مشهد برگزار شد

گردهمایی مسئولین و رابطین امور زنان عشایر استان‌های کشور با‌ حضور رئیس سازمان امور عشایر ایران و مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان و خانواده در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق عشایری به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور عشایر ایران، رئیس سازمان امور عشایر ایران در این گردهمایی در سخنانی اظهار داشت: خانم‌های عشایر هم در خانه‌داری و هم در نگهداری دام نقش ویژه‌ای دارند و این نشانه جایگاه بالای زنان عشایر است.

شایان نادری با بیان اینکه برگزاری این نشست‌ها به‌صورت ویژه در دستور کار قرار خواهد داشت، ابراز داشت: از زحمات و ایفای نقش و مسئولیت همکاران خانم در سازمان و امور عشایر استان‌ها و کسانی که در برگزاری این گردهمایی شرکت کردند قدردانی می‌کنم چراکه ‌مردانه کار بزرگی را انجام می‌دهند.

در این گردهمایی دو روزه که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت‌ماه برگزار شد مسائل حوزه زنان عشایر کشور و همچنین زنان شاغل در سازمان امور عشایر و واحدهای استانی مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

طهماسبی مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان و خانواده و سیدفریده موسوی مشاور رئیس سازمان امور عشایر ایران در امور زنان و خانواده نیز در این گردهمایی نقش و جایگاه زنان روستائی و عشایری در تولید و خانه‌داری را تبیین کردند.

در حاشیه این گردهمایی دو روزه، صنایع‌دستی و دست‌بافته‌های زنان هنرمند عشایری به نمایش گذاشته شد.

بازدید از کارگاه تولید خوراک دام عشایر

رئیس سازمان امور عشایر ایران همچنین از کارگاه تولید خوراک دام (کنسانتره و خوراک تخمیری) اتحادیه تعاونی عشایری خراسان رضوی بازدید و روند تولید در این کارگاه را مورد بررسی قرار داد.

شایان نادری از کارخانه تولید خوراک دام در حال احداث اتحادیه عشایری خراسان رضوی نیز بازدید کرد. احداث این کارخانه از نیمه دوم سال 1400 با ظرفیت تولید 60هزار تن، در مساحت 14هزار مترمربع و سرمایه‌گذاری 45میلیارد تومان آغاز شده و درحال حاضر 90درصد یشرفت فیزیکی دارد و در نیمه دوم سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر