غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

مناطق عشایری پتانسیل بالایی برای کشت گیاهان داروئی دارند

رئیس سازمان امور عشایر ایران :

مناطق عشایری پتانسیل بسیار بالائی برای کشت و توسعه گیاهان داروئی دارند و با حمایت و آموزش اقدامات خوبی در این زمینه می توان انجام داد.

به گزارش روابط عمومی صندوق عشایری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، نشست تعامل و تبادل نظر درخصوص مدیریت توسعه کشت گیاهان داروئی در مناطق عشایری با حضور "شایان نادری" رئیس سازمان امور عشایر ایران و "حسین زینلی" مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان داروئی وزارت جهاد کشاورزی در سالن کوچ برگزار شد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران در این نشست با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب مناطق عشایری در کشت گیاهان داروئی، اظهار داشت: با تجارب  سازمان و تعامل با مجری طرح گیاهان داروئی وزارت جهاد کشاورزی می توانیم در زمینه توسعه کشت گیاهان داروئی در مناطق عشایری اقدامات خوبی انجام دهیم.

نادری با بیان اینکه باید فرآیند کار، از تولید تا عرضه و فروش در بازار، مورد توجه قرار گیرد، افزود: علی رغم ظرفیت بسیار خوبی که در مناطق عشایری در حوزه کشت گیاهان داروئی وجود دارد، عمده نگرانی در این خصوص در فرآوری و فروش گیاهان داروئی تولیدی عشایر است

مجری طرح گیاهان داروئی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست با پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه با سازمان امور عشایر، گفت: سازمان امور عشایر ایران دستورالعمل و قوانین کاشت گیاهان داروئی در مناطق عشایری را تدوین نماید و فرآوری، بسته بندی و فروش و عرضه در بازار را ما انجام می دهیم.

حسین زینلی با اشاره به اینکه امنیت مراتع عشایر بسیار مهم است، ابراز داشت: باید زیرساخت های لازم و قوانین جدید در زمینه توسعه کشت گیاهان داروئی در مناطق عشایری را فراهم کنیم و به عشایر نیز آموزش های لازم در این زمینه داده شود.

در پایان این نشست مقرر شد پیش نویس تفاهم نامه در خصوص مدیریت کشت و توسعه گیاهان داروئی در مناطق عشایری بین سازمان امور عشایر و مجری طرح گیاهان داروئی وزارت جهاد کشاورزی تهیه شود.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر