غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

توسعه کسب و کارهای جدید در مناطق عشایری توسط تعاونی‌ها

معاون توسعه و امور زیربنائی سازمان امور عشایر ایران :

تعاونی‌های عشایری با برقراری ارتباط با بازاریان و کارآفرینان می‌توانند کسب و کارهای جدید در مناطق عشایری را توسعه و رونق دهند.

به گزارش روابط عمومی صندوق عشایری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، مهدی میزبان در گردهمایی مدیران‌عامل اتحادیه‌ها و تعاونی‌های عشایری و مسئولین امور تعاونی‌های عشایر کشور در ساری با اشاره به طرح‌های چهارگانه برای تنوع‌بخشی به توسعه کسب و کار و درآمد در مناطق عشایری، اظهار داشت: امروز  یکی از ظرفیت‌های مهم در جهان، تولید گیاهان داروئی است و عشایر کشور نیز ۳۵میلیون هکتار مرتع در اختیار دارند که تعاونی‌های عشایری می‌توانند از این ظرفیت برای کشت و جمع‌آوری گیاهان داروئی در مناطق عشایری و بازاریابی آن استفاده کنند.


وی با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای مطرح جهان در زنبورداری است، بر لزوم فعالیت تعاونی‌های عشایری در توسعه زنبورداری در مناطق عشایری تاکید کرد.

 میزبان آموزش‌های تخصصی برای ارکان تعاونی‌های عشایری را مورد تاکید قرار داد و افزود: برگزاری آموزش‌های تخصصی برای ارکان تعاونی‌های عشایری سرمایه‌گذاری در این بخش است.
معاون سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه تعاونی‌‌های عشایری یکی از منسجم‌ترین تشکل‌ها در کشور هستند، ابراز داشت: تعاونی‌های عشایری باید از فعالیت‌های توزیعی به سمت فعالیت‌های درآمدزا حرکت کنند.

وی با بیان اینکه سود فعالیت‌های اقتصادی تعاونی‌های عشایری باید به جیب عشایر برود، افزود: تعاونی‌های عشایری با برقراری ارتباط با بازاریان و کارآفرینان می‌توانند کسب و کارهای جدید در مناطق عشایری را رونق دهند.

میزبان از مدیران‌عامل اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی عشایری کشور خواست با دگردیسی در فکر و اندیشه، سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی، آغازگر یک دوره تحولی در جامعه عشایری کشور باشند.

معاون توسعه و امور زیربنائی سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: تعاونی‌های عشایری باید تحلیلگر اقتصادی بازار داشته باشند و به طور مداوم روند فعالیت‌های خود را آسیب شناسی و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنند.

وی همچنین بر ضرورت پایش اعضای تعاونی‌های عشایری برای بروزرسانی آمار جمعیت عشایری کشور تاکید کرد و افزود: در پایش و سرشماری جمعیت عشایری باید اعضای شرکت‌های تعاونی عشایری به‌عنوان پایه سرشماری قرار بگیرند.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر