غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

عرضه ۴۷ همت نهاده دامی در ۱۴ ماه

از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۴۷ همت نهاده دامی مدت دار در سامانه بازارگاه ، عرضه شده است.

به گزارش روابط عمومی صندوق عشایری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت : در راستای استمرار تولید ، حمایت از تولیدکنندگان ، تنظیم بازار و تامین پایدار و کافی نهاده های دامی ، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ، یک میلیون و ۸۳۵ هزار تن ذرت دامی ، یک میلیون و ۱۷۹ هزار تن جو دامی و ۱۲۲ هزار تن کنجاله سویا بصورت مدت دار در سامانه بازارگاه عرضه شده است .

حسین شیرزاد افزود : در این مدت ، یک میلیون و ۵۱۴ هزار تن ذرت ،۹۲۷ هزار تن جو و ۱۰۲ هزار تن کنجاله سویا در سامانه بازارگاه از سوی تولید کنندگان خریداری شده است .

وی ، با اشاره به اینکه ارزش ریالی نهاده های مدت دار عرضه شده بیش از ۴۷ همت است ، افزود : تاکنون بیش از ۳۰ همت از این میزان وصول و مابقی نیز در سررسید وصول خواهد شد.

 شیرزاد تاکید کرد: کل مطالبات سر رسید شده وصول نشده کمتر از یک درصد از حجم کل مطالبات بابت توزیع نهاده های مدت دار است .

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با تاکید بر اینکه ، عرضه نهاده های دامی مدت دار موجب آرامش در بازار نهاده های دامی، افزایش تولید و تثبیت قیمت ها در بازار محصولات پروتئینی شده است ، افزود: در سالجاری ۳ کشتی به میزان ۱۷۴ هزار تن کنجاله سویا در مسیر حمل و ۲ کشتی دیگر به میزان ۱۲۵ هزار تن کنجاله سویا در مرحله بارگیری از کشور مبداء است ، همچنین ۶ کشتی حامل ۳۶۸ هزار تن کنجاله سویا در انتظار تخلیه و ۳ کشتی دیگر نیز حامل ۱۹۳ هزار تن کنجاله سویا در بندر امام خمینی در حال تخلیه و بارگیری هستند.

وی همچنین گفت: ۴ کشتی حامل ۲۸۶ هزار تن ذرت دامی در بندر امام در انتظار تخلیه و ۶ کشتی حامل ۲۹۳ هزار تن ذرت دامی در این بندر، در حال بارگیری به استانهای کشور هستند. همچنین ۵۵ هزار تن ذرت دامی در بنادر شمالی در حال بارگیری و حمل به استانهای کشور و یک کشتی حامل ۷۳ هزار تن ذرت دامی در بندر شهید بهشتی چابهار در حال حمل به سایر استانها است .

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر